Tuesday, May 22, 2007

Sakit...

Baru masuk kerja hari nih ... MC 2 hari sambung ngan Sabtu Ahad... but still hari nih rasa cam tak boleh nak buat kerja ... (alasan)hmmm macam biasa aku punya Tonsilitis buat hal lagi .... tekak aku bengkak and its burn adushh... tak larat rasanya... pergh perit... dah tua-tua nih aku rasa level antibody aku sekarang memang semakin menurun... hari Khamis hari tuh langsung tak boleh nak bangun ... my Hubby buat semua ... siapkan anak sekolah, hantar anak and breakfast lunch dinner on him... aku cuma habiskan masa aku kat atas tilam toto depan TV... masa nih laahhh terus terbayang muka mak ngan ayah kat kampung rindu tuh satu hal ... satu lagi terbayang agaknya cam nih laahh rasanya bila dia orang demam atau sakit sikit-sikit... tak de tempat mengadu anak-anak semua ada tanggung jawab mereka masing-masing kesian... tuh jer mampu aku katakan.... aku pun tak terdaya nak buat lebih dari itu... selain telefon dan balik melawat dia oragtuh sekali-sekala apa lagi yang boleh aku buat....entah lahhhh.... at least aku sekarang nih still ada anak-anak aku yang boleh laaahhh mintak tangan-tangan kecil tuh tolong urutkan badan, picitkan kepala. Ingat lagi cam mana dia orang berebut-rebut nak bagi mak dia nih makan ubat... "Lepas makan nasi nih mesti makan ubat tau ... " pesan Nayli kat aku. Ayat yang biasa aku guna kalau bebudak tuh demam... "errmmm nanti Kakak tolong suapkan ubat... " sampuk Nabilah ."Alaaa.... adik pun nak jugak... " sampuk Nayli sambil menjebikkan bibir tanda tak puas hati laahh tuh...masa nih rasa semua orang kat muka dunia sayang kat aku... bangga pun ada....masa sekarang nih masih ada tempat nak bergantung walaupun dia oarang tuh masih kecik...
Kekadang tuh aku rasa sedih sangat bila teringat kat mak ngan ayah yg ada kat kampung... sihat ker sakit ker.... ermmmm dah... tinggal dua orang jer kampung ... memang laarrr boleh tanya khabar tapi dalam phone rasa cam tak puas... nak balik selalu pun tak terdaya... aku ada responsibilities aku sendiri untuk family aku....Terfikir macam mana agaknya diri aku bila dah tua esok... sakit pening aku ni nanti ada tak orang tengok... ada tak anak-anak aku jaga dan amik peduli atau sampai hati ker dia orang tinggalkan aku kat rumah orang-orang tua... hmmm... entah laahhh...Bagi aku.... semua depends on how you treat your parents and how you educate your kids.... Walau cam mana pun semua tuh qada' dan qadar tuhan... kita manusia nih hanya mampu merancang hanya Dia yang menentukan... semoga dengan berkat amalan kita segala-gala yang terbaik akan di anugerahkan untuk kita jugak nanti.... berdoa saja lah...

No comments: