Saturday, April 28, 2007

Ohio University

"According to Ilardi, Rodriquez-Hanley, Roberts, and Seigel (2000), the clinical doctoral program at Ohio University ranks 31st in the nation on the mean score earned by its graduates on the national psychology licensing examination (EPPP). The program also ranks 48th in the country in the number of its graduates on the faculty of doctoral programs in psychology."
Woahhh... I'm always dream to study kat sini...
OHIO UNIVERSITY... such a beautiful place to study... aku selalu berangan that one day aku boleh further my study kat sini... aku dengar this University is one of the best university for Psychology .. tapi yang penting this University macam cantik je...
Tapi sekarang nih... I don't think I would like to continue the dream ... biar dia berkubur cam tuh jer... lagi pun benda yang aku kerja sekarang nih tak der langsung sangkut-menyangkut dengan apa yang aku belajar dulu...
Yup Bachelor Degree of Psychology with Honors... errmmm tinggal kenangan jer laarr kot...
Aku selalu bercita-cita nak jadi motivator cam Dr. Fadzilah Kamsah tuh... aku rasa jadi motivator ker penceramah ker memang hebat.. dia kena tahu every singgle thing... bukan saja bidang yang dia expert tuh tapi semua sekali... macam rasa semua orang give full respect ... even apa yang dia orang cakap kengkadang tuh bull sheet jerrr... aku tak lar kata aku rasa menyesal tak teruskan cita-cita aku tuh tapi aku rasa aku tak mampu nak buat... aku dapat kerja nih pun aku rasa amat-amat bersyukur.... tak kisah lahhh apa yang aku buat tuh ada kena mengena dengan apa yang aku belajar th ker tidak... rezeki masing-masing... aku anggap apa yang aku belajar dulu tuh sebagai ilmu yang amat berguna bagi aku... walau pun aku tak pakai secara direct tapi aku rasa ia amat berguna bagi aku untuk aku hidup kat dunia nih.... at least 1/3 otak aku nih pernah di gunakan untuk sesuatu....
Opppss... merapu plak... just check it out... OHIO UNIVERSITY... http://www.psych.ohiou.edu/academics/grad_studies/clinical.html
Sesiapa yang nak melanjutkan pelajaran dalam bidang Psychology nih maybe boleh try kat sini... orang kata facilities untuk buat research.. buat lab test, Psychology test, apa-apa clinical test dll memang best.....

No comments: