Friday, February 19, 2010

Pasti ada hikmah ..

What goes round comes around ... aku memang betul betul percaya benda nih.. kalau tak do balas sekarang esok esok .. lambat laun pasti Allah balas jugak .. walau sapa pun ko kat dunia .. tapi ko adalah sama sahaja di sisi Allah ..tak kira laa sekaya mana pun engkau .. setinggi mana pun pangkat kau .. kau adalah makhluk Allah yang sesungguhnya sama sahaja .. tiada beza...

Tetiba aku jadi emotional ... entahlah banyak sebab ... mungkin kekadang aku rasa terlalu lama menanti .. terlalu lama rasa seperti terseksa.. teraniaya .. walaupun berkali kali aku cuba untuk memujuk hati untuk bersabar .. dan sekarang aku rasa segala apa yang aku pendamkan berakhir .. sesungguhnya bukan itu yang aku pinta .. tapi mungkin doa aku dan ramai lagi mereka mereka yang di aniaya olehnya ..

Allah uji dia dengan keadan yang sedikit mengaibkan .. tapi seperti apa yang aku katakan tadi bukan begitu pinta kami .. tapi mungkin itu yang terbaik di sisi Allah .. agar dia sedar akan kesilapan dia.. agar dia mengambilnya sebagai satu pengajaran.. dan pasti Allah janjikan sesuatu hikmah atas ujian yang dia hadapi.. harapan aku dan mereka yang terniaya di office ini adalah agar dia sedar akan kesilapan dia.. semoga ianya menjadi satu pengajaran .. bukan penganayaan baginya ...

No comments: