Friday, June 29, 2007

Freaky Little Things

Heee... lately my office ada sort of kacau-kacau... actually our department just move to this level. from 27 to 36... dah about 4 months dah kot... tapi sejak akhir-akhir nih macam-macam citer yang tak sedap didengar.... tambahan pulak aku nih memang larr penakut...

Citer dia cam nih....at one evening tuh... my office mates nih ada training bowling kat one of the bowling centre nearby laarrr... aku pun ada juggak di tempat kejadian but lucky after I'm done with my business aku punkeluar laarr dari toilet tuh ....and suddenly one of them nampak ada tangan kat pintu bilik air... at begining dia rasa hanya khayalan jer kot.. tapi dia rasa balik macam real pulak...eeiii seram pulak

A few days later other office mate aku pulak dengar somebody harming macam menyanyi-nanyi kecik dalam toilet... dia kata masa tuh dia tengah basuh tangan kat sink luar pas tuh dia dengar cam ada orang nyanyi-nyanyi... she wait for a while laaarr kann... coz she tought member dia yang nyanyi.. bila member dia tuh kuar toilet dia pun tanya laarrr... "wah...menyanyi-nyanyi dalam toilet"... and what a surprise member dia kata "Mana ada aku nyanyi dalam toilet ... demi Allah kita tak pernah nyanyi dalam toilet...." zrasss... dia pun apa lagi kuar aa... dari toilet tuh...

Ada one minah nih plak..she came on Sunday ... alone... memula dia memang dengar printer dot matrix tuh switch onn bergerak sikit...dia beranikan diri untuk teruskan perjuangan dia tuh.. pas tuh dot matrix printer tuh terus berbunyi ... cam tengah ptinting something tapi agaknya budak nih hati batu kot.. dia still buat tak tahu walaupun dah takut dah... coz dia kena habiskan jugak kerja tuh sebab manager nak kerja tuh keesokan harinya....mesti makhluk halus tuh frust sebab budak nih tak takut langsung pun... budak nih pasang lagu lagi kuat dari memula tadi... makhluk tuh sure confused dan terus blah dari situ... heheh

Even kat men's toilet pun dia orang kata benda tuh kacau jugekk... dia start ngan main-main ngan air kat sink tuh... kejap dia pasang belah nih, kejap dia pasang belah tuh pulak, kejap belah nih pulak .... air paip tuh kuar dengan sendirinya... even kat tempat yg buang air sambil berdiri tuh... (tak tahu nak panggil apa) pun dia main kan jugak.. saja nak main air kot...

Citer lain pulak... ada budak lain pulak nih... dia memang selalu kerja lambat... stayback till 9.00pm at night... tengah dia sedang elok jer buat kerja tetiba dia dengar ada macam orang terajang/tendang partition ... dia kata kuat gila... yg tak bestnya sampai tiga kali non-stop... kalau nak kata ada orang tersepak mesti sekali... lagi pun after she heard that sound dia pun try gi check kekalau ada orang lain yang still at the office at that time... tapi sah she alone...

Ermmm last Saturday (23/07/07) aku pun datang kerja laarrr sekali ngan sorang budak nih... sebab this thing happens seems like very seldom aku pun ajak laarrr in other word "paksa" (coz last minute dia decide not to come pulak) budak nih datang kerja hari Sabtu coz aku ada banyak sangat kerja yang nak kena buat and semua due on Monday ... so aku nih duduk lar depan dia buat kerja... aku cam biasa larrr... datang (walaupun lambat 1/2 jam) bukak PC... pasang lagu... buat air kat pentry .... actually masa aku buat air kat pentry tuh aku ada dengar jugak macam ada orang dalam toilet sebab ada bunyi batuk-batuk.... tapi aku tak berani laarr pulak nak check... assuming memang ada orang laarrr dalam toilet.... so... aku makan... and after mentedarah... aku pun duduk larr buat kerja cam biasa....and dia aku tak larrr hiraukan sangat coz I'm in a desprate situation... semua nak cept habis... so that I can submit everything on Monday tuh...rupa-rupanya dari pukul 10.30 pagi tuh sampai ker pukul 12.30 thtuh... dia kata dia dengar macam-macam ... memula... dia dengar ada orang belek file kat dalam filing room .. pas tuh dia intai tak der sesapa pun... and she just continue laarrr buat kerja balik... a few minutes later dia dengar file tuh jatuh kat dalam filing room... kuat nih... dia dah seram laarrr kan... then dia still boleh buat kerja ... cam photostating, filing dll... dia tengok aku selamba jer buat kerja ... sebab Alhamdulillah aku tak pulak dengar apa-apa... and she assumed that I also herd it but aku buat tak tahu becoz aku nak habihkan kerja-kerja tuh...pas tuh bunyi lagi file jatuh kat dalam filing room tuh lagi kuat dari tadi... The filing room tuh like... very close to out work station oleh kerana ianya adalah bilik you have to go inside that room to see what had happend inside.. yeaa although the room is opened... at this time dia dah tak boleh bangun lagi dari tempat dia... takut punya pasal she been glued to her chair ..... dia try to write me an e-mail but dia kata dia takut nanti ada benda lain pulak yg balas e-mail tu... the worst is dia keeps hearing footsteps ... dan yg buat dia takut... bunyi tapak kaki tuh berkali-kali datang ke arah dia bukan sekadar berjalan ... berlari dengan kuatnya... heee... nauzubillah laarrr .....

Next two days lepas kejadian tuh... ada sorang minah nih pulak ... dia cam cakap besar laarrr... nak sangat dengar all those things.... becoz dia kata ada jugak sebelum nih dia dengar ada file jatuh dalam bilik one of our lead tapi dia kata dia buat tak tahu jer laarrr .... sekalai at one evening pukul 8.00 pm lebih... which she still doing her job. She actually dah lupa pasal citer-citer nih... tetiba dia dengar footsteps... memula tuh berani larr jugak dianya untuk try check sapa yang ada kerja hari tuh... bila dia realize memang tak der sesapa yang kerja at moment dia pun start feel something is not right...pas tuh baru dia teringat citer pasal makhluk nih... dia pun apa lagi cabut aaa... berlari dia kuar dari that building...

Tak tahu nak cakap cam mana... nak kata tak percaya... benda nih memang sememangnya ada... tapi kenapa baru sekarang dia nak kacau ??? mungkin dia saja jer naik main-main ngan kita orang... bagi aku mintak tolong jangan menjelmakan diri dia yang sebenarnya sudah... kalau aku... for sure pengsan... eeiii nauzubillah... we are planning for some sort of kenduri masuk office baru - baca doa ... aku harap lepas nih tak der laarrr benda-benda cam nih happened lagi kat sini..
Check it out...
http://www.darussyifa.org/artikel/MakhlukHalusMenurutAl-Quran_Iss1_18Mei2006_.PDF

No comments: