Friday, November 13, 2009

Juara Bertahan

Lama tak update blog.. busy giler giler ... petang tadi balik dari kerja.. kakak bagi tahu dia sekali lagi dapat no satu untuk peperiksaan akhir tahun nii.. Alhamdulillah ..

Tapi peperiksaan kali nih aku memang betul betul risau.. dia langsung tak ada hati nak baca buku.. terlalu over confident.. kalau aku suruh dah dia pun baca.. 5 minute aku tinggalkan dia.. dia dah tengok TV.. pas tuh suruh lagi.. sekali tengok dah tido... kekadang geram jugak.. pasal dia langsung tak rasa takut dengan exam tuuu..

masa minggu exam berlangsung pun.. balik balik jer dia cakap.. alhamdulillah senang jer kakak buat.. (aku selalu tegur dia kalau senang sangat kena cakap Alhamdulillah kalau tak nanti tuhan amik balik kemudahan yg dia dapat tuuu).

Kali nih aku tak berapa confident dengan keputusan dia.. aku takut jugak kekalau dia dapat no more than 10 ker.. ye laa.. kalau tengok keadaan dia tu langsung tak membangga kan...

Tapi syukur laa... dia masih jadik JUARA BERTAHAN .. setiap tahun.. setiap semester ...

Dan tahun ni jugak macam macam hadiah yang dia dapat dari pihak sekolah .. baik sekolah agama mahupun sekolah kebangsaan... antara-antranya...hadiah sebab dapat no satu dalam nyanyian laa.. dapat pelajar siasah terbaik laa... pelajar terbersih laa.. pas tuh lumba lari dapat hadiah sagu hati laa... sekolah agama pun dapat hadiah ketua kebersihan laa... hadiah sukan kat sekolah agama ... hadiah penghargaan sebab jadi wakil sekolah untuk pertandingan solat subuh laaa... macam macam lagi yg aku pun dah tak ingat ..

hmmm alhamdulillah bagus laa biar dia active sementara boleh niii ... dan aku banyak banyak bersyukur Allah kurniakan anak seperti dia... aku harap kejayaannya berpanjangn sampai bila bila dan di berkati dan di rahmati Allah selalu.. Taniah kakak..

No comments: