Monday, November 9, 2009

Mana contract renewal aku daaa...

Lately ni banyak sungguh kerja.. kadang kadang buat aku betul betul bosan dengan hidup sebagai karier women nii… pepagi dah bangun nak gosok baju anak anak, suami dan baju sendniri.. kemudian nak buat breakfast lagi.. nak kemas baju budak budak untuk dibawa ke nursery. Pastu baru boleh mandi dan bersiap…

Drive dalam kesekan lalulintas yang beribukotakan KL ni memng tension.. kalau lambat sikit memang dah jammed sana sini..

Kat opis plak banyak giler kerja kerja yang kena siap sebelum hujung tahun nih.. PETRONAS requirement yg betul betul buat aku rasa nak terkucil kucil... mana nak settle dia org punya urgent requirement yang cam nak mati suh aku expedite cepat barang barang dia org..

Dan apa yang buat aku betul betul tension ialah pasal CONTRACT RENEWAL aku.. nih dah berapa lama aku kerja tanpa contract .. selamba jer dia orang tak buat lagi... kalau nak suh aku buat kerja bukan main lagi berkira.. kalau lambat semua duk kira KPI... lambat sikit melenting... tapi bila tang anak buah korang.. korang buat tak tahu jer ek... susah sangat ker nak buat contract aku tuu.. ish... dah banyak bakul dah aku sumpah seranah .. kalau aku boleh cakap German aku rasa banyak perkataan yang dah keluar dari mulut aku nii.. (org kata kalau nyumpah dalam bahasa German tak apa pasal tak tahu makna) ... tapi tu laa gua berani belakang jer beb.. depan boss ... terpaksa laa ku tunjuk baik... demi masa depan dan sesuap nasik...

Aku bukan bengang apa .. KPI orang bawahan aja yang dia orang namapak,, KPI boss boss ni tak laa pulak di amik kira.. contract banyak yang tak bersign.. tak siap.. terlupa dan macam macam alasan jer yang mereka berikan.. untuk menampakkan mereka terlalu busy dengan kerja.. tapi bila anak buah lambat.. sume KPI.. lambat sebab lembab.. adush….

Nanti laa esok bila aku jadik boss .. semenggu aku duk kat dalam bilik tuh doing nothing sambil sengih .. kedua dua belah tangan aku akan aku letakkan cantik atas meja cam orang bersanding tuuu ... hmmm... nak rasa cam mana dia orang rasa jadik orang besar dan tak pernah piker hati dan perasaan manusia manusia kecik cam aku (rrr… walaupun aku rasa aku ni tak sekecik mana)

No comments: