Friday, July 15, 2011

Outstation ...

First time travel sengsorang tanpa ada En hubby dan anak anak .. kalau dulu pun bila boss suh outstation aku pasti akan hangkut semua sekali .. kali nih no choice .. aku di arahkan ke Bintulu... seronok cuma aku masih belum ada experience untuk ini .. untuk travel seorang diri tanpa ada en Hubby di sisi ..(pergh sentimentel sungguh ayat).

Jadi semalam 19 July 2011 aku pun dengan berat hati terpaksa laa tinggalkan family untuk ke Bintulu selama 3 hari 2 malam. Cuak, gembira, takut, bangga, seronok, berdebar debar .. semua bercampur gaul..
Pagi pagi lagi aku dah bersiap.. payah betul untuk aku mellelapkan mata aku semalam.. bermacam macam benda bercampur .. terlalu banyak yang aku fikirkan ... terutama sekali tentang presentation aku di hadapan experienced vendor.. aku minta encik hubby tolong hantarkan aku ke air port. Sampai di air after check in .. en hubby terpaksa ke tempat kerja.. aku yang tidak ada experience menaiki kapal terbang sorang diri apatah lagi ke Sarawak .. terasa amat amat kecik dunia aku ... tak per.. aku tahu aku boleh lakukan .. aku pun suka dengan semua kerja adventure cam nih.

Flight delay pulak .. another 1 hour lagi baru boleh fly .. tercongok aku kat situ bersama sama project manager aku ... masing masing dengan Black Berry ... sungguh membosankan ..

Sesampai di Bintulu Airport driver MURPHY sudah siap menunggu dengan coverall supaya kami dpt mengenali dia dari jauh lagi ... perjalanan dari Airport ke Hotel dalam 45 minutes..

Sesampai di hotel.. lepas check in aku ke bilik aku .. dan benda pertama aku buat adalah on computer pas tuh aku onn surah al-baqarah .. aku ingat pesan Dr Fatma Zahra... surah baqarah nih menghalau hantu keluar dari rumah .. so aku rasa aku boleh applykan kat sini kot.. sepanjang aku kat hotel aku onkan je surah yassin dan al-baqarah .. takut gilerrr ...

Dan yang paling tak best is .. kenapa la plak katil 2 yang dia org kasik .. aku sorang jer nih .. aku teringat pesan office mate aku .. buh semua beg atas katil .. jgn tinggalkan kosong ... adush !! cuak sungguh .. aku terbayang bayang mana tahu tetiba ada benda tido kat katil sebelah malam kang ... buat teman aku tido.. aku terus mintak tukar bilik .. tapi gagal .. dia kata bilik semua penuh .. cissss... alasan dia orang ... pas tuh ceiling bilik air aku plak terbukak .. adusshhhh apa citer nih .. aku call lagi hotel suh dia orang tutupkan .. macam macam laa pulak ...


Lepas dinner aku pun balik ke bilik .. hari sudah semakin gelap .. aku semakin cuak .. surah al-baqarah aku kuatkan volumenya.. aku buat sedikit preparation untuk esok pagi .. jam dah pukul 11.. aku perlu tido supaya aku boleh bangun awal esok.. ada tugas amat penting esok .. aku perlu present kat semua Managing Diector, CEO dan manager manager company company terbesar di Malaysia ...

Atas katil aku masih terkebil kebil ... mata aku nih memang tak leh nak lelap .. aku amik buku cerita yg aku bawak .. tetap mata aku segar .. sedangkan aku dapar rasakan yang badan aku sudah tidak mampu menahan kepenatan .. banyak surah sudah aku baca.. namun aku tetap tak boleh lelap..setiap sejam aku terjaga .. ish cuak sungguh laa ..

Fikiiran aku dah melayang layang .. mana laa tahu katil sebelah aku nih tetiba ada org tido .. atau tiba tiba langsir tingkap tuh terbukak .. kemudian nampak lembaga tersenyum melihat aku .. atau tetiba kedengaran suaran ketukan dari arah tingkap atau pintu .. atau bunyi bunyian lain dari arah bilik air .. atau ada lembaga tetiba melekat kat ceiling atas bilik nih .. atau tetiba ada lembaga merangkak kat bawah katil .. cam citer Joon ..atau kelibat benda di cermin besar nih .. adushhhh .. kenapa laa.. semua bend benda nih tetiba dtg dlm fikiran aku ...

Akhirnya .. selepas pukul 3:30 pagi baru aku boleh tido terus .. pukul 5 : 30 pulak aku dah bangun .. kemudian aku paksa supaya tido kembali .. kemudian baru aku terjaga dlm pukul 6:00,
Aku bersiap siap terus breakfast. Kemudian pukul 8. kami mulakan presentation kami .. semua berjalan amat kancar .. participant mendengar dengan penuh teliti. soalan soalan semunya dapat dijawab dengan baik ..Alhamdulillah .. syukur tidak terhingga ... mission accomplished .. fisrt session berjaya ...

Second session ada lah site visit ke Gas Plant. BORF - Bintulu Offshore Receiving Facility. Kami bertolak on time.. visit BORF dan belajar banyak benda.. memang satu perkara yang amat berguna dan bermanfaat bagi aku ... dan second session nih pun berjaya .. alhamdulilah .. segala galanya seperti yang dirancang ...

Petang selepas site visit di Kidorong aku balik.. mandi dan berjln sorang sorang di sekitar yang berhampiran .. melihat lihat kain batik Sarawak sebagai souvenir. Untuk makan malam .. aku rasa aku tak lapar .. aku terus ke bilik dan berehat .. hari nih penat jugak.. lepas solat aku sudah mengantuk ..
Malam nih aku tido awal .. tapi tetiba terbangun plak tengah malam ... ciss... aku surf internet .. tengok FB .. TV.. dll .. sekejap tido sekejap terjaga .. biasala .. tempt orang mana boleh lena ... esok dah boleh balik yeayyyy....

No comments: