Wednesday, July 22, 2009

Balik kampung.. oooo.. balik kampung...



Baru nih balik kampung memang best... memang betul betul balik kampung.. kali nih baru aku dapat merasa macam mana pergi kebendang, menoreh dan cam mana cara orang tangkap ikan... memang sejak aku kawin dengan hubby itu lah permintaan pertama aku.. aku nak rasa cam mana nak tuai padi.. at leats cam mana berjalan dalam selut... after 9 tahun kawin baru kali nih berpeluang merasa cam mana bermain lumpur ...

dan jauh di sudut hati aku .. aku rasa insaf ... terasa bagaimana susahnya hidup sebagai seorang petani dan penoreh... bagaimana mereka betul betul menggunakan tulang empat kerat mereka untuk mencari sesuap nasi untuk keluarga.. untuk membesarkan anak anak .... dan hasil dari titik peluj itulah yang paling berkat ...

No comments: