Wednesday, July 1, 2009

Nombor satu lagi...

Balik jer kerja petang semalam... aku seperti biasa terus ke nursery untuk mengambil anak anak aku. Hari sudah agak gelap juga.. sudah 7:30. Sampai jer aku di muka pagar nursery tu kakak berlari mendapatkan aku... dia peluk aku erat... dia cium aku banyak kali... aku dapat rasakan pasti ada sesuatu gembira yang dia ingin sangat kongsi dengan aku...

"Mak ... cuba teka....." katanya sambil sengih sengih gembira dan masih memeluk erat pinggang aku

"Teka... nak teka apa ek, rrrr... kakak nak mak geletek kakak kot... " aku saja berlawak

Dia gelak jer "Apa laa mak nih....."

"Tak laah... tadi kat sekolah cikgu kakak kata .. Alahamdulillah ... kakak dapat nombor satu..." katanya penuh gembira

"Alhamdulillah .. syukur ..." sahut aku sambil mengucup dahinya. Aku salam dia dan ucapkan taniah atas kejayaannya itu.

Kami sama sama manaiki kereta dan meluncur laju untuk pulang ke rumah.. yang pastinya kakak sudah tidak sabar untuk memberitahu suami aku atas kejayaannya itu.

Sampai aja di rumah.. dia terus memluk abahnya... "abah.. cuba abah teka kakak dapat nombor berapa dalam kelas..??"

"Ala.. abah tahu mesti kakak tak boleh dapat no bor satu lagi ..." dia mengelip mata kat aku dan adik tanda yang dia saja saja nak mem'provoke' kakak. Aku tahu dia sudah dapat merasakan kejayaan itu .. kerana bukan kali ini sahaja malah setiap kali pepriksaan kakak pasti akan berjaya merangkul tempat pertama atau pun tempat kedua.. baik sekolah kebangsaan mahupun sekolah agama.

"ehh.. apa pulak .. kakak dapat nombor satu laaa abah.. apa laa..." jawabnya seperti rasa tercabar atas ayat suami aku tadi.

Hubby aku terus mendukung kakak... "Fuhhh yoooo... powernya kakak... taniah kakak" ucapnya dan mencium pipinya.

"Terima kasih, terima kasih.. "jawabnya sambil senyum senyum gembira...

Alhamdulillah.. sekali lagi kakak dapat mengekalkan prestasinya untuk merangkul tempat pertama dalam peperiksaan penggal pertama tahun 2 Sekolah Kebangsaan kali ini. Syukur banyak banyak dengan limpah kurniaNya atas apa yang telah Dia anugerahkan untuk kami sekeluarga.

Taniah sekali lagi buat kakak atas segala usaha dia selama ini ... mak, abah dan seluruh keluarga tetap akan sentiasa mendoakan kejayaan kakak Nabilah untuk dunia dan akhirat... semoga menjadi anak yang solehah dan berguna untuk keluarga, agama, bangsa dan negara...

2 comments:

Anonymous said...

tahniah Nabilah dari Acik EE....

Kak Ungku said...

Nabilah kata tima kasih acik EE.. pas tuh... mak dia sambung.. taniah jer ker.. tak nak ker belanja tengok wayang citer Ice Age pulak .... hehehe