Monday, January 4, 2010

Anak solehah







Cam biasa setiap kali bukak sekolah maka sunyi laa office .. ramai yang mengambil cuti untuk menghantar anak anak mereka ke sekolah .. tahun nih anak akau Nabilah dah darjah tiga..Nayli pulak dah 6 tahun ... dah tadika.... setiap kali bukak sekolah setiap kali aku dan suami menghitung usia anak anak aku... saban tahun melihat mereka membesar ... tambah setahun lagi... bermakna akan tolak setahun lagi usia kita di muka bumi ini .. dan setahun lagi akan di tolak masa untuk kita besama sama anak anak yang tersayang ...

Aku cuti hari nih .. siapkan anak anak ke sekolah.. bangga mereka dengan pakaian baru sekolah.. kaka pengawas .. berbaju kemeja biru muda .. dengan kain biru tua lipat belakang.. tudung biru mudanya di masukkan kemas ke dalam baju.. bergaya sungguh detik hati aku .. sementara itu adik pun sudah tidak sabar memperagakan pakai tadika dia.. baju kemeja lengan pendek berwarna shocking pink .. seluar biru tua dan jacket biru tua ... hmm.. dah besar anak anak mak ..

Apa yang aku harapkan agar mereka menjadi manusia manusia yang berilmu dan berpengetahuan luas .. berpendidikan ... mempunyai amalan yang tinggi dunia dan akhirat .. berjaya dunia dan akhirat .. dan apa yang amat amat aku harapkan adalah doa aku agar mereka menjadi anak yang solehah ... amin ...

No comments: