Saturday, July 3, 2010

Brownies

Baru nih makan brownies kat office .. sedap giler lembut jer .. so aku pun apa lagi mintak l;aa resepi kan ... tapi aku buat baru nih tak berapa lembut .. dan aku tahu apa salah aku ... nanti aku bagi tips cam mana nak sukat ..

100g butter
1 cawan gula
1/2 sudu teh garam
2 biji telur
1 sudu teh essen vanilla
5 sudu besar serbuk koko (make sure 1 sudu tuh jangan mumbung .. memang bestul betul rata)
10 sudu besar tepung (sukatan tepung nih pun jangan penuh sangat satu sudu .. make sure jangan mumbung biar tepung tu rata jer kalau tak nanti beownies tuh akan keras.. )
chocbits / chips
almond flakes

Kacau butter dan gula sampai kembang, gebu dan ringan .. masukkan garam
masukkan telur satu per satu dan essen vanilla
masukkan serbuk koko dan tepung satu persatu dan kacau sampai sebati
masuk choc bits / chips tuh
masuukan dalam acuan / loyang dan taburkan almond flakes
bakar selama 30 - 35 minute (175c)

Pas tuh boleh makan dengan ice cream .. dan curahkan chocolt cair atas dia.. pergh .. wa cakap luuuu ... memang la mengancam ...

No comments: