Saturday, July 3, 2010

Jumpa kengkawan lama dan makan sampai lebam

Baru nih buat makan makan ... lama tak jumpa kengkawan .. riang betul hati nih .. rasa tak sabar gila nak tunggu hari tuh .. cuma mak cik terpaksa control pasal takut if anything happen sure aku frust menunggeng .. so ...hari seblum kejadian .. hari Jumat tuh .. lepas office .. aku sanggup sengsorang gi Giant beli barang barang untuk masak esok .. malam tuh aku dah start masak air .. pasal nanti esok senang semua air dah masak cuma masukkan oren jer.. dan buat caremel

Pagi esoknya .. pepagi dah bangun pasal kaka kena pegi sekolah .. lepas hantar kakak .. aku start laa operasi memasak .. tu npun dah lambat .. pukul 10 baru nak kopek bawang .. hubby pulak ada tugas lain .. dia aku tugaskan untuk beli barang barang untuk BBQ ...

Lepas kopek bawang .. aku start masak nasi.. kali nih nasik kerabu pilihan kengkawan .. aku start buat kuah tumis .. santan dalam 2 kilo setengah .. sambil sambil tuh .. aku buat pencuci mulut .. buat cheese kek, puding roti, agar agar dan brownies yang baru jer aku dapat resepi dia ...
Hubby dan bebudak plak .. aku suh dia marinate barang barang bakar .. aku bagi resepi dan dia orang ikut sebiji sebiji apa yang dah aku tulis.

Alhamdullilah semua berjalan lancar .. pukul 12 Mbab dah sampai .. dapat lah dia merasa masakan aku semuanya kecuali BBQ .. kul 4 petang kebanyakan dah sampai .. kami start BBQ petang tuh jugak pasal banyak aktivity untuk malam tuh ...
Bila semua dah sampai dan dah makan .. kami start berborak dan yang paling best ada kuiz .. soklan soklan kuiz tuh kita org create berdasarkan segala peristiwa masa matrix dan UIA .. pergh kesimpulan citer memang sungguh seronok .. bukan senanang beb nak kumpul dan buat bising cam no body business .. huhuh .. to all .. terima kasih bring back all the memories .. really appreciate it ... dan yang penting seronok gila wooo..

2 comments:

Anonymous said...

And to you... thanks for the superb hospitality.. beriya riya ko buat preparation.. sedap... cuma ketiak ayam dapat rasa 2 jer.. tapi salah sendiri sebab datang lambat.. hehehe.. terima kasih daun keladi...
ee

Kak Ungku said...

sekali sekala EE ... bukan selalu yang penting boleh berkumpul dan happy happy ... hahaha.. aku pun tak expect laa plak boleh abizzz secepat itew...
tuh laa.. mission makan makan malam tuh adalah .. wallop everything .. take no prisoners ... sapa lambat tak dapat .. tak per next time aku buat lagi special ntuk ko ..