Thursday, September 30, 2010

Karma ....

Aku tak tahu nak start post citer nih macam mana .. marah pun ada, sakit hati sedih pun ada jugak ..... dan nak tergelak pun ada jugak laaaa.... ok ok .. aku nak share jugak ...
Semalam ... balik dari makan makan ... laki aku gi laa isi minyak Wira ... Nabilah ngan hubby gi laa isi minyak kat luar ...
Cam biasa aku ngan Nayli dalm kereta .... Nayli pun start laa beramah mesra ngan aku ... memula tuh dia start kiss aku ...bertubi tubi ... pas tuh masuk bab dia puji .. "sayang laa mak .. saaaaayang mommy sangat sangat ... mommy nih baik . cantik .. kali nih memang aku tak expect langsung ada apa apa yang tak sedap di dengar keluar dari mulut dia.. lagi pun aku penat sangat hari nih dengan segala tugasan di office ...
kemudian dia kiss lagi aku ... aku peluk dia erat .... tetiba dia bersuara lagi ...." tapi .. gigi mak nih jongkong laaa ... " kata nya .. aku tersentak ..." ha ??? jongkong .. ??? "uish budak nih dah start dah ... ada laa ayat ayat berbisa yang akan keluar selanjutnya lepas nih tapi ... nak tergelak .. " jongkong ??? jongkong tuh apa ??"  tanya aku inginkan kepastian walaupun aku tahu apa yang sebenarnya yang ingin di sampaikan ...
"ala ...tuh yang macam ceritah limah tuh .. limah jongkong ... " aku dah semakin panas ... "jongang ... " jawab aku ringkas dan berharap perbualan itu hingga setakat itu sahaja .... "haa jongang ... tak cantik laaa ..." katanya bersungguh sungguh.
"ala.. tadi kata mak cantik .. " jawab aku ...
"ye laa gigi nih aja yang tak .. cuba mak tengok haa.. keluar aja ..." katanya tanpa rasa bersalah ... aku sudah panas... kurang asam punya anak ....
"abis tuh cam mana ???" tanya aku ...
"mak gi laa jumpa dentist .. mak tahu tak dentist tuh apa ???" tanya dia. "dentist ... ala dentist  tuh dr gigi laa mak ....
Aik .. yang tiap tiap tahun aku bawak dia gi jumpa dentist tuh .. dia siap tanya aku balik ... "Tahu laa... kan kita pegi check gigi tiap tiap tahun tuh kat Dr Nurul..." explain aku
"haa.. ye laaa tuu .. nanti dentist tuh tahu laa nak buat apa dengan gigi mak nih ..."
"nanti kalau dentist tuh cabut cam mana .. " tanya aku ...
"ala mak nih tu kan kerja dia .. dia tahu laa... nak buat apa... tak apa laa kalau dia cabut .. bukan sakit pun .. cam adik cabut gigi hari tuh tak sakit pun ...." dia cuba mengconfortkan aku.
aku senyap .. terdiam.. terkedu.. terbisu ... terkelu ... arghhh ... malehla nak layan lagi .. kang lagi panas .. uishhh ... kenapa laa anak aku sorang nih .. aku perlu beli insurans seumur hidup untuk mulut dia nih ...
sambil merenung jauh .. aku teringat akan hukum karma ... adakah ini karma untuk aku .. memiliki anak yang mulutnya laser cam aku jugak ..
arghhhh .. patut ke kalau aku luku jer budak nih .....

1 comment:

Anonymous said...

Hehehehe... jongkong tu "jongkong emas".... hehehehe
Anak aku Aleeya siap komplain aku gemuk ngan hitam!! Kononnya dia dapat kulit "gelap" sikit tak macam kakak dia daripada aku!! Ceehh..... Budak-budak sekarang!
EE