Tuesday, May 24, 2011

Ujian Allah ...

"Ok .. I rasa ada sedikit abnormalities on your right .. and I suggest kita buat laparoscopic and kalau ada apa apa .. kita akan remove .... so you datang balik this Thursday pukul 2:00pm kita terus proceed with that procedure ....
Aku macam kena sampuk .. erk .. tergamam... rasa tercekik ... dada aku rasa semput .. terhenti seketika ...
Kemudian baru laa doctor tu terangkan apa yang sebenarnya ... dia scan dan tunjukkan apa yang tak normal .. memang clear .. tiub fallopian aku yag sebelah kanan tuh nampak pelik .. seolah olah terangkat dan melekat ke belakang ...
Dia kata ada something yang tak berapa normal kat bahagian rahim aku sebelah kanan .. ia seolah olah melekat kat diding rahim di bahagian belakang ... jadinya dia akan masukkan laparoscopic dan akan cuba menyisat apa sebenarnya that abnomarlities yang dia cakap tadi ... at same time dia akan sekali gus buang apa apa yang dia rasa perlu di bersihkan ... at same time jugak dr akan masukkan dye just incase there is any blockage .. dia kata lagi dia akan flush everything yang terleket kat dinding rahim .. macam buat D & C laa kiranya ... aku masih diam ... Dr tu plak dah set new appointment untuk aku .. ok Khamis 26 May 2011 pukul 9 we will start the procedure .. it's will take about 20 minutes for thr laparoscopic and about an hour to remove the abnomarlities which we could found kat situ ...
Aku masih lagi terdiam .. untuk procedure tuh aku setuju sangat tak ada bangkangan langsung .. cuma hari yang di tetapkan tu macam tak berapa logic.. terlalu awal .. terbayang kerja kerja yang perlu aku bereskan di office .. paper paper besar yang perlu aku presentkan kat PETRONAS awal bulan June..JV Audit laa... PETRONAS Audit laa ..  ..Closing Bid untuk paper paper yang lain .. dan semua paper paper aku tu pulak memang aku aja yang tahu .. orang lain perlukan masa untuk ambil alih ... arghhh !!!
"Dr ..definitely I have to discuss this with my husband dulu ... and I have to see my calander ... so much thing to be settled before I boleh bercuti lama ...  kata aku sedikit confused dengan keputusan doctor tuh
"ok you discuss hari nih than you bagi I the result tomorrow .. sambut DR Raja Juhaidah tu pulak ...
Goshhh ... she's seriously want it to be really urgent ...
Kemudian baru aku teringat yang aku dah janji dgn anak sedara aku untuk hantar dia kat Matrix UIA di PJ .. Dr sorry Sunday 29 I dah ada appointment .. boleh kita postpone ..
"Ok no problem I think Tuesday should be ok ... I got another operation in the morning .. and ... 2:00 pm shud be good ... aku angguk .. ok Tuesday 31 May 2011at 2pm. pas tuh dia explain yang lain lain .. What about complication ?? aku tanya .. tak der apa .. cuma on bowl .. thats why you have to only eat bubur and juices.. makanan keras di larang for 2 to 3 days before the procedure...
Ok cam nih you come back here on Thursday 26 May .. bring your husband along .. and I will explain to him everything .. pas tuh you boleh ambil ubat yang you kena makan 3 days before operation ... (which means 3 days before 21 May 2011)
Aku cuma mampu bersetuju .. takut .. entah tak de pulak perasaan takut tuh menghantui aku .. cuma sedikit mengeluh ... ujian Allah lagi ... pasti ada kebaikan .. pujuk hati aku ...Syukur Allah benar benar sayang akan aku ... segala ujian untuk jadikan aku terbaik .. lebih baik dari mereka mereka yang lain .. pujuk hati aku lagi Insya Allah ...

No comments: