Sunday, May 29, 2011

Hotel Breakfast at Asu's Place

Dari semalam lagi aku dah start memasak.. esok nak buat kenduri sikit .. bukan nak ajak sapa un .. kebetulan mak, ayah , akak sefamily, abang dik sefamily, dan abang sulong aku sefamily nak datang hantar Yong masuk matrix UIA esok. So aku ingat nak buat makan besar besar sikit laa... lama betul tak jamu orang makan ...
lepas kemas rumah pagi tadi aku dah listkan menu untuk breakfast esok .. Tema - Hotel Breakfast at Asu's Place .. huhu cam best .. aku pulak kebetulan dah lama tak buat makan makan jadinya very excited nak memasak ... antara menu yang dirancang .. Nasi Lemak dengan semua pekakas-pekaksnya, bubur nasi dengan telur asin serta bahan bahan hiasan dia cam ikan bilis daun sup daun bawang bawang goreng, dan sambal kicap. Mushroom soup makan dengan garlic bread, puding roti dengan kuah vanila, caramel, sausage dan nuggets untuk kanak kanak, bake beans, cornflakes, coco cunch dengan fresh milk, kuah durian makan dengan roti .. last sekali cheese cake untuk anak anak sedara yang memang gila dengan cheese kek nih ... kali nih cheese kek Jepun nih aku buh biskut bawah dia.. saja elbagaikan .. seda jugk tak de laa muak sangat makan cheese...
So breakfast ala ala hotel aku nih berjalan dengan sungguh baik.. rrmmm .. cuma nasi lemak kali nih kurang air sikit .. kenapa entah .. so plan nak buat lagi laa breakfast ala hotel nih lai .. cam best plak.. selalu asyik buat dinner BBQ jer ...

No comments: