Tuesday, June 7, 2011

Follow-up check-up @ Columbia Asia

Semalam genap laa aku 7 hari .. rasa badan dah sihat dah laa.. bekas tiga tebuk pun dah beransur baik .. dah boleh jalan jauh dah sikit.. mungkin ada rasa rasa ngilu bila tersilap step atau tersilap posisi, tapi aku lagi banyak gerak lagi ceat sihat .. even dua tiga hari lepas un aku dah try jalan jauh sikit .. mungkin betul kata doctor.. lagi banyak gerak lagi kita rasa sihat ...

Follow-up check-up doktor semalam .. tak der apa .. cuma dia tunjukkan laa video macam mana dia tebuk dan buang endometriosisi aku tuh .. rupa rupanya ada dua ... so dua dua dia dah kasi bakar .. dan cam mana dia buang Follape (aku tak tahu cam mana nak eja) yang melekat kat pangkal rahim aku ... ngeri jugak laa tengok video tuh tapi semua tuh cam satu benda untuk kita belajar ..nanti bila aku dah dapat copy of the video aku akan post kat sini ..

Cuma dr kata penyakit nih tak de penyudahnya, doctor masih belum tahu punca sebenar dan cara untuk mencegah dan membendungnya.. cuma salah satu cara ialah bila mengandung semua benda benda endometriosis tu akan mengecut pasal tak period.. pasal mengikut theory punca dia adalah period flow yang melimpah dan menitik kat sesuatu tempat dan berkumpul ... dr advised to get pregnant ASAP ... hmmm... nanti ye doktor ... masih ngeri lagi nih ..

Apa apa pun aku bersyukur follow-up check-up semalm memang ok ... Syukur Alhamdulillah ..

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah semua okay... Apa lagi mengandung lah ASAP... huhuhu
ee

Kak Ungku said...

Adush E .. sakit nih pun tak hilang hilang lagi .. dah nak tambah sakit lain pulak .. sabar sabar .. kalau ada rezeki ada laaa tu ...