Friday, June 3, 2011

Mana mana pun ada nurse ...

Alhamdulillah .. semuanya berjalan lancar ... masuk hari nih sudah hari ke empat aku berehat di rumah ... sakit pun semakin berkurangan .. cuma sekali sekala terasa macam dalam pantang pulak .. kena jalan slow slow .. tak boleh makan tu tak boleh makan nih .. makan kena duk atas laa.. kena pakai kain batik laa... cerita pasal Lapascopic tuh nanti laa aku citer .. masih dalam mood yang tak berapa sihat ....

Apa yang buat aku terharu semua banyak membantu, kalau di hospital encik Hubby laa yang sentisa melayan kerenah aku .. kejap kejap nak naikkan katil .. bila dah rasa penat mintak tolong turunkan .. lepas tuh tolong tukar channl TV.. nak air milo laa.. nak air masak laa.. nak roti laa .. maca macam.. malam pulak aku asyik nak ke toilet .. dalam sejam sekali aku kena kejutkan en Hubby pasal awal awal keluar Operation .. Dr tak bagi aku ke toilet sorang sorang .. jadinya En. Hubby laa jadi mangsa ... kesian ..

Sementara kakak aku yang kebetulan ada kat rumah aku .. jadi mangsa untuk memasak makanan untuk di bawa ke hospital dan untuk santapan keluarga aku termasuk mak dan ayah ... syukur betul aku .. kebetulan pulak kakak aku memang nak bercuti di KL ...

Kalau kat rumah nih nampak gayanya anak dara aku nih laa pulak ..kalah nurse kat hoapital .. pantang aku menguit sikit semua berebut rebut tanya aku nak apa ... dia orang berdua laa duk memimpin aku ke mana mana.. kalau lepas mandi .. dia orang duk sibuk nak pakaikan baju aku ... sorang duk lapkan badan, rambut dan kaki aku... lepas tu tolong sikatkan rambut ... pergh .. rasa sungguh bahagia punya anak anak solehah macam nih ...

Sementara emak dan ayah ada .. emak laa yang duk sibuk memasak .. kakak pulak sudah boleh diharap betul bila aku dah siap mandi .. dia laa bertugas mengutip baju baju kotor untuk di basuh ... adik pulak .. sibuk menyapu sampah dalam rumah bila semua sudah selesai breakfast, lunch atau dinner
Bila time emak aku memasak .. kakak dah mampu tolong opah dia kopek bwang, potong sayur, dan goreng ikan dan telur ... Adik pulak bahagian memasak dia memang failed dia tak berapa suka kerja remeh temeh nih .. jadi dia bertugas menghidang dan kemas bila dah abis makan... dia jugak laa yang akan basuh pinggan .. kakak dgn opah tolong simpan pinggan yg dia dah di basuh ... cam tuh hari hari pun .. tersa diri ini amat amat di hargai ..
bila semua dah siap baru laa dia orang main komputer atau tengok TV... kadang kadang duk baring sebelah aku .. yelah .. rindu jugak laa nak min main ngan aku macam msa aku sihat ...
Sesungguhnya aku bersyukur sangat tuhan anugerahkan dua orang anak perempuan nih .. semoga Kakak Nabilah dan Adik Nayli sentiasa mendapat keredhaan Allah di dunia dan akhirat.. ameen ..

No comments: