Thursday, April 9, 2009

Adakah ini kesudahan kisah Altantuya ...???

Kes altantuya 2 Tertuduh Utama Di Gantung Sampai Mati
Thursday, 09 April 2009 05:34
Shah Alam - 2 tertuduh Utama Chief Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul di kenakan gantung hukuman sampai matiberhubung Pembunuhan kes berportfolio terbesar Wanita Mongolia Altantuya Sahribu.

Kepuutusan berkenaan dibuat oleh Hakim Mohammad Zaki Muhammad Yusuf di Mahkamah Tinggi berdasarkan penghakiman lisan di mahkamah Tinggi Shah Alam kira kita jam 9.20 pagi tadi. Keputusan berkenaan di buat selepas kedua dua tertuduh saling menyalahkan satu sama lain. Malah keterangan pembelaan kedua juga hanyalah penafian semata mata tanpa ada elibi yang kukuh.

Kegagalan pihak pembelaan mengemukakan bukti dan saksi berhubung saksi juga tidak dapat meyakinkan mahkamah.Perbicaraan kes berkenaan yaang berlangsung selama 160 hari di ketuai oleh pihak pendakwaan Tun Abdul Majid Tun Hamzah.

Azilah yang di wakili peguam Datuk Hazman Ahmad dan Sirul diwakili kamarul hisham kamaruddinserta Ahmad Zaidi Zainal akan memfailkan permohonan rayuan semula esok di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

ahli keluarga tertuduh yang juga hadir berharap agar ia dapat di teliti semula. Keluarga Altantuya juga di katakan berpuas hati terhadap keputusan berkenaan yang mendapat pembelaan sewajarnya.

No comments: