Tuesday, April 21, 2009

Misscariage ...

Teringat yang aku dah dua kali gugur peringkat First Trimester. Dan aku tahu ramai jugak yang tak tahu macam mana nak faced dan macam mana boleh terjadinya keguguran. Ada jugak kengkawan yang call tanya untuk kepastian.. even ada yang tak tahu nak buat apa.... sememangnya keguguran berlaku bergantung pada individu masing masing.. caranya jugak berbeza beza.. puncanya jugak berbeza.. dan ada yang sememangnya tidak mempunyai punca atau sebab .. kedua dua kes aku dulu pun berbeza-beza ... sama sekali tak sama ... cuma apa yang boleh aku katakan itu semua kuasa tuhan ....

Ramai jugak yang tertanya tanya apa kah langkah langkah untuk mencegah dari keguguran... aku pun surf la..cari info yang aku rasa berguna untuk semua... memang banyak info pasal keguguran nih.. cuma mungkin kita tak berapa amik berat selagi kita tak pernah rasa.. jadi untuk ibu ibu yang baru mengandung atau yang sedang mencuba sedaya upaya tuh.. mungkin dengan apa yang aku pastekan ini sedikit sebanyak dapat membantu...gi aa web nih...

Miscarriage

Some experts estimate that as many as one in four pregnancies ends in miscarriage. In legal terms in the UK, a miscarriage is defined as a pregnancy which ends in the loss of a baby before 24 weeks. After 24 weeks, if the baby is born and doesn't survive, it's known as a stillbirth and not a miscarriage. The great majority of miscarriages happen in the first three months.
(click jer mana mana yang korang nak baca kat bawah nih)

Click kat sini untuk mengetahui dengan lebih lanjut dan cara cara untuk menghindarkan diri dari keguguran - Baby World

No comments: