Friday, July 15, 2011

Yakin boleh ...

"Our Tender briefing will be held at Bintulu together with site visit to BORF (Bintulu Onshore Receiving Facilities). Mungkin kita akan bertolak next week dan kita akan ada dua session as we have more than 10 bidders involve in this tender. "

Aku macam dah nak pengsan .. Bintulu !!! cam mana nih .. cam mana aku nak travel sengsorang tanpa family aku .. seumur hidup aku tak pernah sekali pun aku berenggang .. kalau berjalan tanpa family bermakna aku ikut mana mana rombongan.t api kali nih memang lain .. aku akan travel jauh dan tido sengsorang kat hotel ... cuak sungguh ..

Sememangnya dalam masa yang sama aku seronok bila handle project besar besar cam nih .. kalau dulu aku start dengan semua project yang bawah 500k .. kemudian naik ke below 25 million.. kemudian sekarang aku sudah mampu handle contract yang bernilai lebih dari RM100 juta. Mana mungkin aku tolak pengalaman yang amat besar nih .. bukan calang calang orang yang terpilih untuk melaksanakan contract sebesar ini .. walaupun aku bukan setanding mereka yang sudah senior ... tapi great opportunity cam nih bukan mudah untuk aku tolak ..tambahan pulak sudah lama aku ingin melawat Site.. mahupun offshore..

Dan apa yang lebih challenging adalah aku di arahkan untuk menjadi one of the presenter untuk project besar nih .. bayangkan contractors yang hadir adalah mereka mereka yang berjawatan amt tinggi .. CEO, General Manager, Managing Director, Project Manager, engineer sehingga laa mereka yang setaraf aku ..dan jumlah participant yang di jangka akan turut serta dalam Tender briefing nih adalah seramai 26 company.. setiap company pulak akan di wakili oleh 2 orang peserta.. dan semua sekali berjumlah 52 orang .. pergh !!!! cuak .. takut .. gubra dan macam macam perasaan jugak bercampur gaul dalam fikiran aku ..

Boleh ke aku buat ??? mampukanh aku berdepan dengan mereka yang betul betul experienced nih ??? setanding kah aku dengan semua engineer / user aku yang turut serta menjayakan project besar ini ??
Walau apa pun .. aku mesti kuatkan semangat aku .. aku yakin aku pasti akan boleh lakukan .. aku takan mengalah .. jika semua boss yakin dan memilih aku .. kenapa aku tidak boleh yakin akan diri aku sendri .. aku perlu buktikan bahawa aku boleh lakukan dan tidak akan menghampakan mereka yang telah memberi sepenuh keprcayaan kepada aku ..

Cuma .. cuma .. rrrrr...rrrmmm..rrrrr... Boss I takut laa tido sorang.. tu je yang aku kurang yakin dengan diri aku .. gua penakut .. kecut perut gua bila dengar gua kena tido 2 malam kat hotel ...

2 comments:

Anonymous said...

Yes.. Yakin Boleh!! Ko boleh Nin.. aku tau.. Cuma konfiden kena lebih sikit.. Mula mula memang berdebar tapi lepas 5 minit you will get the momentum. Semoga semuanya berjalan lancar..Aku sampai sekarang masih takut tido hotel sorang2.. hehehe.. walau pun dah lebih 10 tahun kerja dan out station selalu, tapi kalau time kena tido sorang sorang mak masih tak berani nyah.. hehehe. Good luck friend!

EE

Kak Ungku said...

Alhamdulillah E.. semua berjalan dengan amat lancar.. tang presentation tu aku tak kisah mana .. bila tang tido hotel sengsorang tuh .. cuak betul ...