Friday, May 16, 2008

Tak tahan lagi ...

Aku sedang dalam keadaan yang membimbangkan ... sama ada aku masih boleh bertahan... atau aku patut melawan ... atau aku patut mengaku kalah ...

Buat masa sekarang ini aku akan cuba sedaya upaya untuk melawan.. aku perlu kuat dengan segala macam jenis cacian, hinaan, cerca dan pelbagai yang sekali-sekala buat aku rasa betul-betul terhina ... terkadang segala kata-kata mereka itu juga buat aku betul-betul memberontak dan ingin betul-betul melawan... apatah lagi segala hinaan itu datang dari orang terdekat... dari mereka yang tergolong dari orang-orang tersayang ... dari kaum kerabat... dari ahli keluarga... dan kali ini sememangnya aku tak tahan lagi ...

Ejekan-ejekan dari suami aku dan anak-anak membuatkan aku betul-betul dalam keadaan stressed, depressed ... dari manusia-manusia yang bergelar kawan... rakan sekerja.. yang saban hari menegur akan kedaan dan penampilan aku ... tidak.. bagi aku ini semua seolah-olah mimpi ngeri... aku perlu keluar dari kepompong ini.. aku perlu keluar dari status ini.. status yang membuatkan aku jadi tidak menentu... jadi hilang keyakinan diri.. hilang pertimbangan ... tolong, tolong beri aku masa ... bagi aku sedikit masa untuk aku berubah dari panggilan-panggilan yang sungguh memedihkan telinga dan hati aku...

Yea.. aku akan berubah ... benar, aku rasa sudah masanya untuk aku mula berubah... mula bertindak agressif .. aku perlu lawan ... itu yang perlu aku lakukan sekarang ini ... aku akan kuatkan semangat aku.. aku akan lawan aku akan buktikan bahawa aku mampu ... aku mampu untuk terus berjuang aku perlu berjuang... berjuang untuk untuk... rrrrrrrr..... untuk... untuk rmmm... untuk kurus.... yealah.. aku nak kurus .. kurus... dan terus kurus...

argghhhhh .... !!!!! berat badan aku semakin melonjak-lonjak naik ... lemak-lemak di sekitar anggota badan aku seperti ingin sangat melihat dunia diluar sana ... semakin terbonjol-bonjol keluar.... Levis mahal aku sudah semakin sendat... baju ala-ala seksi sudah tidak menampakkan keseksiannya lagi.. sudah semakin siksa untuk disarungkan... blouse-blouse yang dahulunya sedang elok dengan potongan badan aku dahulu ... sudah tidak lagi menampakkan lentuk yang mengiurkan ...sudah semakin memualkan ...

Memang betul aku perlu berubah.. mungkin betul kata suami aku.. segala hinaan dan cabaran yang di simbahkan adalah sebenarnya untuk kebaikan aku ... kini aku sahut cabaran itu dengan penuh berani dan tegar ... cuma beri aku sedikit masa .. aku akan kurus .. aku pasti akan kurus ... kerana kini aku sudah tak tahan lagi.....!!!!

4 comments:

Arin said...

yakin boleh kak raje..btw..dulu waktu zaman MG kak raje tak le besau sgt..cuba tepek gambo latest..nak le ngk besau mana kak raje..

Kak Ungku said...

Gambor ..??? hmmm.. tak yah susah-susah laaa... gambor akak sekarang nih... hanya dari aras kepala ke leher sahaja.. phobia tengok gambor lebih dari aras itu...

Anonymous said...

Hahahaha!!! Suka aku baca!! Ehh, jangan lah kurus... come and join my club!! Ala... lama-lama ko akan dapat bertahan daripada segala cacian mereka tuh (hehe sebenarnya dengki taknak bagi ko kurus)!!

EE

Kak Ungku said...

blah laa E .. aku takut nanti Pengerusi club ko tuh bertukar ke tangan aku pulak...