Tuesday, May 19, 2009

"... boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu ..."




Mungkin itu aja yang mampu aku katakan buat masa sekarang. Ujian yang sama itu datang lagi.... sama seperti tahun lepas... dan seperti 6 tahun yang lalu ... ianya datang lagi buat ketiga kalinya ... tapi Alhamdulillah kali ini mungkin aku lebih tabah.. lebih sabar .. mungkin juga kerana pengalaman sebelum sebelum ini ... atau mungkin juga atas permintaan aku sendiri agar diberikan yang terbaik untuk diri aku dan sekiranya ada apa-apa yang tidak baik dan yang tidak sesuai untuk aku... aku minta dijauhkan dari awal lagi .. mungkin sebab itu aku lebih tabah.... cuma satu sahaaja yang aku harapkan .. aku harapkan agar Allah berikan aku ketabahan yang berlipat kali ganda agar aku lebih tenang menghadapi segala ujianNya ini ....

Kali ini makhluk Allah itu hanya sempat menghuni rahim ini selama 7 minggu... dan aku terpaksa redha dengan kehilangannya lagi.. ketentuan Ilahi bisik hati aku... bukan rezeki aku lagi kali ini .. itu kata Allah... itu Qada dan Qadar Allah ... aku perlu redha... tidak ada apa yang perlu aku tangiskan atau kesalkan... aku tahu apa yang Allah janjikan itulah yang terbaik buat aku dan kelurga aku ... Aku tahu suatu hari nanti Allah pasti akan gantikan dengan yang lebih baik... kalau tidak di dunia mungkin di sana .. di akhirat kelak....

2 comments:

Anonymous said...

Sori Nin... aku baru tau!! sabar lah yer... Baru 7 minggu? So tengah dalam pantang ker ni? Take care..
EE

Kak Ungku said...

ha ah... dah 7 minggu lebih ... aku buat D & C hari Isnin pagi hari tu.... sekarang nih dalam pantang for 2 weeks kat umah.. mak ngan ayah aku ada kat sini .. tak apa bukan rezeki aku lagi ... mungkin itu yang terbaik ...