Wednesday, March 24, 2010

Aku dan handbag ...

Aku pernah janji yang aku nak cerita perihal aku dan handbag aku .. untuk pengetahuan semua ni adalah kali kedua aku mempunyai handbag yang aku pilih sendiri untuk aku gunakan ke mana mana .. untuk aku sarungkan pada setiap masa..

hasrat nih sememangnya telah lama aku pendamkan .. (chit.. nak termuntah aku) cuma mungkin belum berkesampaian ... tapi awal tahun lepas.. aku bekenan betul kat satu handbag POLO nih .. memang simple... kecik jer ... comel ... Aku betul betul confius .. nak ke tak nak .. pasal selama nih aku cuma ada backpack yang aku pikul kemana sahaja.. bagpack aku nih memang ada macam macam... segala benda ko boleh jumpa kat dalam backpack aku nih.. itu yang buat aku betul betul suka backpack .. handbag nih unique sikit .. dia boleh buat sling bag.. dia boleh buat pouch dan dia boleh buat handbag .. so .. last last aku beli .. harga boleh tahan jugak .. kalau tak salah 100 lebih...

Bermula laa era handbag aku.. ngeh ngeh ngeh.. masalahnya .. rrrrr... mak cik ko nih mana lah tahu sangat bergaya ... memula aku guna.. memang tak selesa.. kejap kejap jatuh .. kejap kejap jatuh.. .. melorot jer sampai ke bawah ...nak angkat barang lain handbag mesti jatuh.. nak kuar keta handbag mesti jatuh ... nak bercakap pun handbag boleh jatuh jugak... pendek kata dia macam tak boleh nak duduk diam kat bahu aku ... asyik jatuh jer.. betul betul meguji kesabaran aku ...

Dan memula guna tuh jugak aku betul betul confius .. kat mana aku dah letak duit aku ... kat mana nak letak hand phone ..kat mana nak buh segala gala yang aku selalu bawak ke hulu ke hilir ... sampai aku sendiri tak tahu cam mana nak organize .. ada satu hari tuh.. bila aku dah salah letak duit aku .. hijau biru betul muka kat counter cashier ... dalam aku kalut kalut tu.. aku terasa cam anak aku pandang aku sungguh tak puas hati.. "Are you ok mak... anak aku tanya cam confius tengok mak dia cam dah nak meninggal cari duit tak jumpa.... aku korek jugak handbag aku.. last last baru jumpa ... "ha tu laa.. tak reti bawak handbag nak bawak jugak .." dia sound direct depan cahier tuh.. ciss.. tak der insuran betul mulut anak anak aku niii... ada jugak yang nak kena makan penampor ngan aku nih kang

Pas tuh satu lagi kejadian ... tengah syok syok bawak handbag aku dengan penuh gaya tetiba hand phone aku berbunyik... aku pun terus bukak handbag .. korek sana korek sini .. dan masa yang sama handphone gampang aku nih memekik mekik tanpa henti .. kat mana lah aku simpan handphone .. aku cari cari tak jumpa.. ye laa.. bag tu ada banyak compartment .. cam mana aku nak ingat aku letak kat mana barang aku .. kalau dulu senang jer masuk jer dalam pocket seluar aku .. pocket belakang selit bag duit (biasa aku guna jer bag dompet for men) satu lagi pocket buh handphone... pocket depan belah kanan buh kunci kereta.. depan belah kiri buh kunci rumah .. pas tuh duit pecah cam duit singgit singgit atau pun duit syiling .. bila nak bayar jer selu pocket .. senang ...

Masalah lupa nak bawak handbag nih memang selalu laa .. merata aku tinggalkan handbag aku niii... cam hampeh betul nak jaga handbag satu niiii.... entah berapa kali aku tak ingat nak bawak handbag .. ada sekali tuh aku gi toilet kat shoping complex .. rrrr .. sorry .. bukan sekali banyak kali more than 3 times aku buat kesilapan yang sama.. biasa sebelum membuang aku akan letak bag aku kat tempat letak handbag yang tersangkut kat pintu atau pun kat belakang .. tapi masalahnya bila dah siap bisness .. aku selamba giler keluar tanp handbag glemer aku... ek eleh .. kuar cam tuh jer ... bila dah lama baru teringat hari nih aku bawak handbag .. pergh makcik pun apa lagi berlari masuk laa balik toilet cari handbag .. tapi so far .. Alhamdulilah bag aku nih tak pernah lagi hilang...

Ada sekali tuh .. aku nak beli baju .. cam biasa .. mesti kena cuba dulu kan.. lepas satisfied aku pun cam tadi jugak .. kuar jer .. kali nih memang lama .. dah siap gi department lain dah ... tetiba bile nak bayar baru teringat .. ya Allah mak cik bawak hand bag laa.. pergh .. pucat giler aku berlari ke fitting room.. fuuuhhh .. elok jer tersangkut kat situ.. syukur laa... merata aku pernah tinggalkan handbag aku nih..

kat mana mana pun aku boleh lupa.. kat restaurant aku pernah tinggalkan handbag aku .. kekadanag kat kerusi sebelah .. kekadang kat bawah meja ... kekadang tuh bila letak kat peha .. masa makan.. aku bangun habis jatuh.. siap ngan isi perut dia.. terburai habis.. ramai jugak yang pandang... pasalnya aku lupa nak zip balik lepas kuarkan hand phone ... adush .. apa laa nak jadik .. tapi as usual mak cik control macho ...

Hm.. memang confius bila kat meja makan.. aku nak letak kat mana lah benda alah nih.. kalau nak pangku kang aku nak amik lauk susah.. masa makan susah .. nak letak bawah meja dah bayak kali lupa nak amik.. nak letak kat kerusi sebelah kang orang lain nak duduk plak.. sumgguh tak sopan plak aku niii ... pergh... bukan senang beb ..

Tapi kes yang terbaru .. awal bulan tiga hari tuh aku ada interview .. dia orang nak offer aku gaji 5 angka tuuuu .... masa interview semua ok... setiap kali dia tanya aku jawab.. memang control .. penampilan aku pulak superb ... excellent .. pakai baju 3 piece (pakai kot tuu) and of course bawak handbag tergetik getik.. lepas sesi interview dia ada sesi writing .. essay test .. dia suh aku buat karangan kat luar ... selesai essay test .. aku pun dah salam ngan all the interviewer .. aku pun blah.. aku turun dari lift tuh dengan confident gilerrr... belakang masa nak pulangkan pass.. tetiba aku teringat .. handbag aku ... arghhhhhhhh... handbag aku tertinggal kat dalam bilik interview tuh.. celaka betul laaa.. aku pun naik balik dan ketuk bilik tuh.. buat muka tak malu .. aku cakap sorry i left my handbag inside.. sial betul detik hati aku.. dia orang pun bagi kat aku sambil sengeh sengeh .. aku rasa pasal tuh laa aku tak dapat kerja tuh kot .... ishhhh...

Sampai sekarang nih pun aku still tak berapa comfortable bawak benda alah nih .. kekadang bila aku hilang sabar terasa cam nak humban dalam laut jer .. tu laa... aku tetap aku .. cam mana nak berubah pun.. naluri aku tetap seperti dulu .. aku tak boleh lari dari diri aku sendiri ... mungkin bagi aku masa menyesuaikan diri untuk aku berubah ...

No comments: