Tuesday, March 16, 2010

Aku dah berubah ..

Tahun lepas nih aku rasa banyak yang telah merubah kehidupan aku…. Macam macam .. aku pun tak tahu kenapa.. mungkin jugak kerana umur yang semakin meningkat dan kesedaran yang amat mendalam dan penghargaan pada diri sendiri.. biasanya aku tak nampak keistimewaan aku sendnri sebagai seorang wanita.. huhuhu .. tapi sejak dua menjak nih.. aku dah semakin berani .. heheheh…

Cuba baca previous post aku pasal aku... kat sini...

Bukan apa pun cuma nak bagi tahu .. yg aku .. rrrr…. rmmm rmmmm rrr.. aku rasa aku dah start menilai diri sendiri.. betapa tuhan jadikan seorang perempuan tu begitu cantik.. dan aku rasa aku dah mula menghargai diri aku .... rrrr.. cantik jugak cam pompuan pompuan lain.. hehehe ..

Cuma after 34 years hidup nii.. tahun ni laa - 2009 - baru aku mula buat semua tuu.. kalau tak dulu aku sememangnya tak berapa kisah .. apa yang aku kisah ialah.. aku perlu selesa dalam apa sahaja yang aku lakukan.. baik baju, seluar, kasut dan lain lain.. soal cantik no 2... tapi tahun nih lain sikit..

Aku ingat lagi awal tahun hari tuh .. aku dah ada hand bag.. huhuhu.. tetiba terasa nak ada hand bag instead of bag doraemon aku tuuu... walaupun handbag tuh 3 in 1 .. maksudnya.. hand bag tuh boleh buat sling bag.. boleh buat pouch dan boleh buat handbag.. tapi aku dah cukup bangga giler dah ada hand bag … rrrr.. tapi citer pasal hand bag nih .. banyak betul citer kelakar bila aku start pakai benda alah nih…nanti aku senang aku citer .. bangang betul laaa.. gayat sunguh bila ada hand bag ...

Second.. mak cik dah start pakai kasut tumit tinggi you.. tak lah tinggi sangat tapi cukup untuk buat aku tidak rendang lagi … memula pakai tuh.. gayat betul aku.. tertonggek tonggek aku berjalan.. ya Allah .. sakit satu badan ... kaki .. pinggang .. semua sakit ... cam mana laa.. dia org boleh pakai kasut setinggi 4 – 5 inci .. aku pakai 1 inci setengah nih pun rasa cam tak lekat kat bumi … tapi sebab aku tahu yang aku akan tak selesa jadinya from begining aku dah prepare terpaksa beli kasut mahal sket ... bukan calang calang tuu.. clerk beb (baru nak merasa .. biasa paling mahal pun sandal Hush Puppys jer) hehehe

Third.. aku dah berminat dengan accessories.. aku dah ada rantai yang berambu ramba dan bermanik manik.. berjuntai-juntai, bangles yang berurat urat .. banyak beb, ada rantai tangan yang berbunyik bunyik … pergh benda bend tu tu jer dah buat hubby rasa cam aku dah buang tebiat .. “biar betul pakai gelang cam niii …” cam tak caya jer dengan perubahan aku yang mendadak.. buang tebiat apa… suit punya laki .. tak saying mulut betul .. hampeh . malu betul aku … memula tuh terasa jugak kejanggalan pakai benda benda nih semua .. tapi dah lama lama ok dah rasanya …

Fourth … percaya ker tidak kalau aku kata aku dah boleh laa touch up touch up .. make up sesikit .. tau tak belajar dari sapa.. dari anak aku Adik Nayli yang umur 6 tahun tuuu .. kalau nak g orang kawin especially nya .. heheh.. ala bukan make up over sangat pun.. sekadar dah berani pakai blusher jer pun… yang lain lain nanti dulu laa.. step by step…

Fifth .. aku pun dah very concern dengan semua makanan makanan kesihatan.. cam vitamins.. collagen laaa.. anti oksidan laaa.. detox laa… dan dah start sebulan sekali gi buat facial treatment … dan sebagai tanda sokong hubby aku dia pun turut serta mensupplykan aku dengan set set facial treatment aku yang berates ratus hengget tuu.. heheh .. tq laa …

Mungkin sebab umur aku yang semakin hari semakin meningkat laa kot.. tu yang buat aku rasa aku perlu berubah.. tak der laa selekeh cam dedulu lagi…tapi sebenarnya dalam hati aku sememangnya rimas …. Kekok .. dan tak selesa.. hubby kata lelama ok laa tuu.. cuma aku tak tahu sampai bila aku boleh bertahan ... tunggu jer laaa ...

Huish … Aku dah terasa rasa dah tak lama lagi .. kalau korang tengok aku sure tak percaya .. no more selipars .. no more knapsack .. no more snickers .. no more adidas sport shoes .. Jessica Alba tengok aku pun sure jealous .. aku jamin dia sure nangis punya laa.. hehehe..

2 comments:

Anonymous said...

Ok lah tuh sahabat!! Berubah untuk kebaikan apa salahnya!! Aku suka gak tengok gaya penampilan ET, Eyna, Ayeen... nampak elegan jer! Tapi Nin, kawan ko yang sorang nih belum sampai seru nak berubah.. Kalau ko perasan, aku masih cam dulu.. masih suka pakai baju kotak2, jeans, T-shirt, no make up, ke pejabat dengan crocs... hehehe! Aku rimas lah nin! Ko tau, aku tak bawak hand bag tau.. cuma beg kecik yg muat HP dan IC dan Atm card! Teruk kan!! Mmmm... people change!!
EE

Kak Ungku said...

hehehe .. tak tahu la sampai bila aku boleh bertahan... tapi aku cakap ko memang rimas betul ... sungguh tak selesa ... cuma kekadang kena jaga keterampilan jugak kat tempat kerja .. just nak bagi orang lain respect kat kita sikit dan bagi kepercayaan penuh bila berdepan dengan user and makhluk makhluk petronas bila ada presentation dll ...rrrmmm... ko bila lagi E ... apa kata kita sama sama berubah... hehehe