Wednesday, March 24, 2010

Parts of body

Tengah aku sibuk buat kerja opis aku kat rumah cam biasa adik Nayli pun sama sibuk gi amik buku dia sama sama baca sebelah aku.. memula dia amik buku jawi .. pas tuh dia amik story book dia ... pas tuh dia amik buku lain plak ...mulut dia pot pet pot pet tak berenti .. maleh aku nak layan ... dia selak balik buku masa 5 years old dulu .. topic pasal Parts of human body..

Dia pun asyik baca .. baca tak berenti .. aku pun concentrate on my job jer laa..
"Parts of human body.. head, face, chest, neck 2 legs, 2 hands, elbow, ankle ... bla bla bla..

Sedang dia asyik sangat baca buku tuh .. tetiba jer dia tengok aku ... rrrrr... rrrmmmm.... apalagi laa budak kocik nih .. apalaa soklan cepu mas dia kali niii .. bisik hati kecik aku curious jugak nak tahu ... tapi aku buat don't no jer .. aku memang banyak kerja niii.. kalau layan dia sampai bebila pun tak habih...

Tetiba aku dengar dia baca balik .. "parts of mummy's body ... " aku dengar balik betul betul macam ada benda yang tak kena kali niii .. aku stop menaip kerja aku .. aku cuba hayati .... cuba dengar betul betul apa yang nak di sampaikan oleh mulut kocik dia tuuu ....
"parts of mummy's body is all lemak ... here lemak .. here lemak .. here also lemak ..." sambil menunjukkan part part body aku yang sememangnya penuh lemak ...

"Dah tak yah baca buku nih lagi.. pegi amik buku lain baca ...memekak jer dari tadi ... "marah aku .. ada yang kena seligi jugak budak niiii ..

No comments: