Tuesday, December 30, 2008

Nasib baik laa anak aku...

Balik Kelantan hari tuh kita orang naik Air Asia.. saja nak bawak adik Nayli terbang bersama Air Asia Everybody can Fly... dia sorang jer yang belum naik kapal terbang lagi... Riuh-rendah satu kapal terbang tuh dibuatnya ..bising .. mulut dia memang tak boleh nak berenti.. tak takut lansung ... macam dia sorang jer laa yang naik "Kereta Terbang" tuh.. heheh..Nayli panggil Kapal Terbang tu kereta terbang... dan bila kapal terbang tuh start naik.. dia jerit sambil ketawa.. aaaa.. geli geli laa perut adik.... pas tuh jerit lagi wuuuuu.. aaaa.. geli geli... ya Allah bising betul laa minah sorang nih... so.. sesapa yang naik ngan aku semalam dan terasa cam kapal terbang tuh bisisng dek suara anak aku.. aku mintak maaf.. aku pun malu jugak sebanarnya...

Ok tak apa tapi apa yang aku naakk sangat citer kan ialah kisah sebelum kapal terbang tuh naik... biasala kan sampai sampai jer kat tempat duduk kapal terbang tuh kita orang pun dengan automatiknya akan bukle up tali pinggang yang ada kat kerusi.. memula aku tolong kakak buckle up.. kemudian adik Nayli.. dan last baru aku sendiri... dan ... aku pun excited jugak naik kapal terbang nih.. ye laa bukannya dapat naik tiap tiap hari kan.. jadi aku pun rasa laa teruja jugak bila dah duduk kat dalam tuh.. tapi segala perasaan tuh tetiba sahaja musnah .. hancur lebur bertukar menjadi bengang campur geram ... dan entah apa apa perasaan lagi ialah ...

Aku pun cubalah sedaya upaya untuk melonggarkan sedikit tali pinggang tuh sebelum boleh buckle up... Sedang aku asyik mengadjustkan tali pinggang tuh tetiba ada suatu suara sumbang kedengaran... kuat.. memang kuat ... "Mak !!!" dengan nada yang amat terkejut dan amat kuat .... "kan adik dah cakap ... mak dah gemuk sangat dah nih.. haa.. cuba tengok nih dah tak muat dah tuh ... " dia memandang terus kat tali pinggang aku tuh seolah olah tali pinggang tuh memang dah cukup tidak muat .. tak cukup panjang untuk aku gunakan - ... arghhhhh...... tension nyaaaa... nasib baiklaa dia tuh anak aku.. kalau tak .. dah lama kena makan penampor budak nih...

No comments: