Tuesday, December 16, 2008

Transporter 3



Banyak pulak wayang dan DVD yang aku tengok sekitar bulan lepas dan bulan nih.. entah aku jadik gian tengok wayang pulak sekarang...pantang ada peluang.. aku mesti gi sekejap... antara cerita cerita yang sempat aku tengok kat wayang bulan lepas nih .. macam citer Eagle Eye, Quantum of Solace - James Bond, Madagascar, Fury, Death Race, Pathology, dan entah apa apa punya citer hantu Thailand pun aku belasah.

Baru baru nih gi tengok Transporter 3 .. aku memang duk tunggu jugak citer nih kuar .. dah memang aku ikut Transporter 1 and 2 ... memang best laa... kali nih kurang sikit jobo mamat transporter tuh.. kalau tidak.. memang mamat nih.. tak ada yang cedera.. kalau biasa biasa.. dia aja yang kuat laa.. tapi kali nih memang nampak real... aksi Frank lakonan Jason Statham tuh kali nih nampak more real dari biasa.. dan kali nih .. Jason Statham .. tak laahh kayu sangat.. kalau dulu tak ada permainan perasaan. Jason nampak lebih tough dalam Transporter 1 and 2 .. tapi kali nih.. Jason terpaksa cair dengan perempuan. Tapi aku rasa heroin dalam filem kali nih .. tak berapa mengiur kan.. sepatutnya dia boleh carik minah lain yang lebih cantik... atau paling kurang tak laa comot sangat macam minah nih.



.

Cerita kali nih bermula dengan kematian dua anak kapal yang terhidu gas beracun.. sementara dalam slot yang lain aksi kejar mengejar antara polis dan Malcome. Malcome telah melanggar dinding rumah Frank (Jason Statham) dan cedera parah. Karena cedera, Malcolm kemudian dibawa dengan ambulans. Malangnya.. ambulance tuh meletup. Frank jugak menjumpai Valentina, anak seorang menteri dalam kereta Malcome tadi.

Frank kemudianya telah di culik untuk menyambung tugas yang memang sepatutnya dia lakukan. Frank tolak tawaran pertama dan berikan tawaran tuh pada kawan dia Malcome (yang mati tadi) .

Macam citer citer Transporter yang dulu .. Frank telah di arahkan untuk membawa sesuatu ke sesuatu tempat mengikut kooedinat yang telah di arahkan. Kali nih Frank terpaksa membawa seorang perempuan sepanjang perjalannya which memang bukan menjadi prinsip dia sebelum ini. Dan kedua dua mereka been fitted dengan exploding bracelets. Bracelets nih pulak akan meletup kalau mereka bergerak jauh dari 100 meter daru kereta.

Seperti biasa Frank break his own law. Dia try bukak bonet dia dan melihat apa dia package. untuk melihat barang apa yang dia sepatutnya bawak.. dan baru dia tahu yang barang yang dibawa tuh ada lah.. pompuan yang duk kat sbelah dia tuh.. Valentina anak one of the menteri..

Jadi banyak aksi hebat pada mula cerita sampai akhir.. macam mana dia terpaksa mengejar kereta dia dengan meniaki basikal sebab dia takut bracelet tu di activatekan sekiranya dia berada jauh dari kereta tuh... dan macam mana dia lawan penjahat penjahat yang cuba atacked dia.. pergh.. memang best.. memang lasak habis laaa ... dan kali nih memang nampak sangat yang Frank sedikit lemah sebab dia terpaksa mengikut apa aja yang orang jahat tuh arahkan kerana dia memang tak ada pilihan lain....



Cuma ada beberapa part yang tak berapa logic macam..Frank terpaksa memilih samada mati lemas bersama bracelets dia.. atau pun mati meletup sebab bracelet dia tuh akan diactivatekan sekiranya jauh dari kereta.. jadinya.. Frank pun berjuang untuk menyelamatkan dirinya dan keretanya ... tapi yang paling best kereta yang dah tenggelam jauh kat dalam laut tapi selamba jer boleh start balik dan boleh jalan cam biasa.. tipu betul... pas tuh.. masa memula kereta tuh langgar dinding batu bata .. kereta tuh sikit pun tak kemek pun .. hampeh tul..

Tapi bagi aku rata rata aku rasa citer dia memang best.. dengan aksi-aksi martial arts Statham yang memang superb dan cam mana dia bawak kereta dia perghh.. memang best ...

No comments: