Tuesday, December 9, 2008

Guan Eng pun tahu Halal Haram hukum Allah...

Aku cut and paste article nih dalam blog No To UMNO dan sesungguhnya aku kagum jugak dengan tindakan dan kata kata Guan Eng....

[...] Guan Eng Membaca terjemahan Al-Quran:-
Wahai orang-orang Yg beriman! Bhw Sesungguhnya arak, judi, berhala, mengundi nasib Dgn batang2 anak panah, adalah (Semuanya) kotor (keji) dari perbuatan syaitan. oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya. Sesungguhnya Syaitan itu hanyalah bermaksud mahu menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu Dgn sebab arak dan judi, dan mahu memalingkan kamu dr mengingati Allah mengerjakan sembahyang. oleh itu, mahukah kamu berhenti (daripada melakukan perkara-perkara Yg keji dan kotor itu atau kamu masih berdegil)?" (Al-Maidah : 90 & 91).
“Ayat pertama yg merupakan kata seru, Wahai orang2 Yg beriman !"

Bagi saya sesiapa yg tidak menurutnya maka org itu tidak beriman. Ayat ini saya dpt dari Al-Quran terjemahan milik peribadi saya yg diberi oleh Allayarham Ustad Fadhil Nor bekas presiden PAS yg lalu.

"Tak tahulah saya UMNO baca Al-Quran yg mana satu ?"
Kerana UMNO tidak menjumpai larangan tentang judi dan arak ni..- Ujar Guan Eng dgn sinis.[read more]

No comments: