Sunday, July 13, 2008

Family Day - Sunway Lagoon

Huhu .. Family Day kat Sunway Lagoon ... dia orang kata nih kali kedua company aku buat Family Day.. biasanya kita orang ada dinner untuk acara tahunan.. kali nih bila management bertukar.. dia lebih suka actvity kekeluargaan.. macam Bring Kid to Office Day hari tuh dan nih.. Family Day pulak ..
So.. kita orang dah dari pukul 8:30 dah ada kat sana. Memang gila punya letih. Tapi it's really really a good time for us ... kalau nak ikutkan dah tak larat jugak nak berjalan naik semua permainan tapi bila ingatkan entah bila nak pergi lagi dan yang penting FREE .. kita orang terus kuatkan jugak semangat..nasib baik laa nih bukan kali pertama aku dan hubby kesitu.. dulu masa duk hebat bercinta dulu habis Sunway Lagoon nih kita orang terokai.. aku ingat lagi dulu kita orang sempat naik triple loppers rooler coasters yang dah di band sebab ada orang mati naik benda tuh .. kalau tak salah sebab tali pinggang dia putus.. entah aku pun dah tak ingat dah...so.. kali nih kita orang lebihkan masa melayan kerenah budak-budak tuh.. layan jer dia orang nak naik apa..
tapi yang paling puas hati .. kakak Nabilah sampai 5 kali naik gelongsor yang dengan carpet biru ..
Kita orang biarkan jer dia naik sengsorang (sebab aku ngan hubby dah tak larat nak naik bukit sebelum dapat menggelongsor laju) aku sebenarnya heheh bisalah too defensive dengan budak-budak tuh ... kalau boleh tak bagi dia gi sengsorang tanpa pengawasan dan berteman ...tapi hubby kata biar laa dia enjoy.. aku ingat lagi bila hubby try nasihatkan aku not to be too defensive, dia kata biar jer dia orang buat apa yang dia orang rasa boleh buat .. kita tengok jer .. bagi dia orang peluang buat sendiri.. kita cuma advisedkan jer dia orang mana yang boleh dan mana yang tak... biar kan dia berdikari dan tunjukkan yang kita percaya dan yakin dengan apa yang dia buat.. baru laa budak-budak tuh yakin kat diri dia orang sendiri... ok laa aku ngaku yang aku setuju dengan segala cakap dia dan cuba tahan diri..
Aku ngan hubby ok laa.. enjoy.. antara mainan yang sempat kita orang naik secara bergilir ialah.. Flying Fox, Kapal.. dan yang lain-lain tuh boleh naik ramai-ramai.. kebanyakn permainan yang mencabar tuh kita orang dah naik dan bila kali nih naik untuk kali yang ketiga rasanya tak lah takut sangat pun cam biasa jer siap lepas tangan lagi untuk bergamabar ... apa-apa pun kita orang betul-betul enjoy walaupun memang penat giler ..
Kepada para committee.. aku ucapkan taniah atas segala susah payah korang dengan breakfast, lunch, tea break, ice cream dan jugak berbanyak-bantak terima kasih atas lucky draw yang aku dapat .. jam tangan wanita tuhhh pergh.... waaa.. laaa weh...

No comments: