Monday, July 28, 2008

Princess Nabilah Syahirah turns 7


Tahun nih kita orang terpaksa agree bila Nabilah mintak sangat buat Birthday Party kat rumah. bukan tu aja siap nak panggil Clown, McDonalds dan kalau boleh nak ada tema .. nih sebenarnya idea adik yang memang selalunya panjang sikit akal dia.. adik suggest nak buat tema butterfly.. tapi biasalaa kalau kakak memang Pricess laa sejak dari kecik lagi..

So aku cakap ngan dia kita buat kecik-kecik jer .. ala kadar.. lain kali bila kita dah banyak duit baru boleh buat besar-besar ...

So dari hari Jumaat aku dah start masak.. kali nih terasa nak buat muffin yang dah lama tak buat. Aku buat plain muffin, agar-agar merah belang putih (susu cair) pas tuh buh dalam acuan love.. so memang nampak comel.. bebudak memang suka. Aku tak akan lupa untuk buat masakan kegemaran aku.. Caramel. Semua makanan nih boleh buat in advanced. So dah siap separuh menu. Esok cuma masak main dish.. Malam tuh aku buat sardine role.. dan hubby pulak baik hati nak tolong aku malam tuh...

On the actul day tuh baru laa masak main dish .. Sphageti Blo, mee hoon goreng, roti jala dengan kuah kari ayam(kegemaran Nabilah), cocktail, goreng nugget.. so... by 1:30 baru siap.

Nasib baik laa ada adik-adik ipar aku yang sudi menolong kemas rumah dan buatkan persiapan-persiapan lain cam gantung belon dll.

Tetamu datang dalam pukul 3 petang. Suruh dia makan-makan.. dan dalam pukul 4 petang aku buat games untuk budak-budak.

Smpena hari jadi princess aku, aku nak kan semua permainan berkisar cerita-cerita dongeng puteri-puteri zaman dulu-dulu. So permainan pertama ialah musical carpet - ala-ala aladin gitu laa.. tapi tak jadik sebab aku cari carpet tak jumpa dah terpaksa laa buat musical chair jer.

Permainan kedua.. berkisar cerita Sleeping Beauty.. ala cerita yang princess tu makan epal beracun dan dia pengsan tuh.. jadi aku carik epal (plastik jer bukan epal betul). Nih cam kotak beracun jugak laa tapi aku ubah sikit jer nama dia. So.. bila music berhenti sapa yg pegang epal tuh akan terkeluar.. cuma tinggal sorang jer yg menang.
Third game.. cari barang Cinderella yang hilang. Bukan sekadar kasut Cinderella.. kali nih.. semua Crown, rantai, handbag, cermin, sikat, anting-anting,dan of course kasut...

Dan malam pulak ada sesi BBQ.. untuk ahli keluarga... arghh.. letihnya tapi aku seronok sangat sebab tengok my princess happy.. dia seronok sangat sampai she kiss me many times sampailaa dia tertidur.. hmmm... bangga pulak rasanya heheh ..

Anyway . aku harap.. dia membesar menjadi seorang yang betul-betul berguna. Jadi anak solehah, budak yang baik, bijak, pintar, beriman dan patuh akan perintah Allah dan kedua ibu bapa dia nih...

2 comments:

Arin said...

wah meriah nye bday!meriah ngn macam2 foods..nasib baik bday anak arin menurut kalender akan jatuh tiap kali puasa..hehehehhe..

Kak Ungku said...

ala kadar jer semua.. mana yang termampu..
b'day bulan puasa ??? tak aci tak aci .. Arin kena buat in advanced ataupun masa raya .. buat open house sekali... hmm... kalau sekali dengan raya kena 2 kali ganda laa makanan untuk guest.. heheh