Thursday, December 17, 2009

Kek cokelat lembap lagiiii

Resepi kek cokelat nih resepi dari anak sedara aku .. Hazirah .. dia nih kalau buat kuih mesti sedap .. especially kek cokelat lembap nih .. (saja puji lebih nanti dia boleh buat lagi) .. tapi anak sedara aku yang lain lain pun terer jugak (nak amik hati anak sedara aku kalau tak nanti dia orang tak nak tolong mak sedara dia nih plak). Actually aku dah 2 kali try buat kek nih .. selalunya tak berapa menjadi .. tak tahu laa apasal .. ada yang tersilap bancuhan laa.. apa laa.. tapi kali nih confirm jadik.. aku tulis every step .. nah pegi laa try.. sedap wa cakap luu... macam kek kat kedai ..

Bahan bahan

3/4 koko
2 cawan gula
13/4 cawan tepung kek
1 cawan susu cair
1 cawan air panas
secubit garam
1 sudu baking powder
2 biji telur
3/4 minyak jagung

cara :

Memula campurkan/gaulkan gula, tepung, koko, dan baking powder.
Kemudian masukkan air panas dan kacau sampai sebati
Masukkan susu cair - kacau lagi
masukkan minyak jagung tadi - kacau sebati
Last sekali masukkan telur yang dah di pukul dengan garpu .. macam nak buat telur dadar - kacau sampai betul betul sebati..
Dah siap.. boleh bakar atau kukus.. tapi kita orang suka bakar .. bakar selama 45 - 1 jam.. biar sejuk boleh makan..

No comments: