Friday, December 11, 2009

Sudah setahun lagi hidup...




Contract hidup ku akan di tambah lagi.. cuma aku tak tahu bila akan tamat .. bila akan habis... contract seumur hidup bersama DIA ... apa yang aku tahu Dia telah tambah setahun lagi untuk aku bernyawa kat muka bumi ni .. syukur Alhamdulillah...

Apa yang penting setiap tahun kena tengok dan muhasabah diri sendiri .. mana letaknya kedewasaan kita tuh.. dan apa yang paling sebanyak mana amalan kita .. dan cuba lihat sekerdil mana diri kita di sisi Allah .. berapa lama hidup bukan bermakna kita dah cukup dewasa dan berkarung karung amalan yang kita buat ... apa sudah cukup ker amalam kita untuk di bawa berjumpa DIA ... itu yang perlu kita renungkan

Cuba kira dan hitung dosa kita pada Allah.. pada mak dan ayah .. pada keluarga .. pada sahabat handai.. saudara mara .. dan pada semua manusia manusia dan makhluk kat muka bumi nih.. bila lagi mahu meminta ampun dan maaf.. hayat semakin lama meningkat tinggi dan semakin hari akan di tolak.. mungkin esok mungkin lusa kita tak tahu sampai bila kita mampu menghitung hayat ...

Apa apa pun.. terima kasih Ya Allah kerana beri aku hidup selama setahun lagi dengan segala rezeki yang Kau berikan syukur Alhamdulillah .. dan mak ayah.. terima kasih .. kerana melahirkan aku dan membesarkan aku sudah 34 tahun... itu aja yang mampu aku lafazkan...

No comments: