Sunday, August 15, 2010

Coconut Shake

Sebab air coconut shake nih memang menjadi kegilaan anak sulong aku .. maka aku pun mencuba laa sedaya upaya untuk buat kat rumah .. hmmm .. resepi nih aku main belasah jer .. rasa rasa dan tengok dia orang buat kat kedai .. pas tuh aku risik risik sket kat member aku yg hubby dia bukak kedai coconut shake ... so aku rasa tahun lepas kot ...aku pun try laa buat kat rumah .. hasilnya .. bagi aku marvelous ..  dan tadi bila anak aku request nak beli coconut shake mak cik dengan bangga nya .. cakap .. uish tak yah beli laa coconut shake tuh .. biar mak buat aja .. huhuhu ..ok ok .. resepi untuk buat cocounut shake nih ..

Coconut .. kelapa muda dalam 3 biji asingkan air dan isi kelapa muda nih
ais cream vanila - jgn banyak sangat pasal nanti rasa ice cream jer tak rasa kelapa
susu pekat manis sedikit
air batu

Cara :

Air kelapa muda tuh korang asingkan air dan isi dia ... kemudian mesin isi kelapa dengan ais cream dan ice tadi ..masukkan susu pekat manis sesedap rasa ..kalau nak manis buh banyak.. tapi ingat ice cream tadi pun dah manis dah nanti terover manis plak ... kemudian masukkan air kelapa muda tadi... agak agak jgn cair sangat nanti tak sedap .. kalau nak senang blend sekali dengan isi kelapa dan ice cream dan ice tadi .. tak yah byk kerja ... dah siap .. gila senang .. dan memang sedap ..

No comments: