Monday, August 2, 2010

No turning back

Hari nih dah Isnin .. sekarang payah betul nak bersantai .. banyak betul kerja .. kadang kadangaku memang dah tak terdaya nak teruskan hidup sebagai wanita berkerjaya .. duduk rumah jaga anak bersantai.. menhabiskan masa dan duit laki dengan bersantai ke SPA .. ke salun alun .. bershopping .. atau buat kerja kerja amal .. atau berekreasi .. panjat gunung ... go kart .. water rafting ... camping .. involve dengan photographing... atau melancong ..baik dalan mahupun luar negara ... atau ke Palestine .. GAZA bersama sama badan badan amal macam MERCY .... atau .. atau ... uishhhh .. best betul laa kalau bayangkan benda benda cam tuh ... apa apa sahaja activity yang boleh aku lakukankan .. asalkan tidak ke office ...
Sejak aku amik alih Manpower contract .. hidup aku huru hara betul .. kalau dulu cabaran yang aku perlu lalui ialah sama ada barang yang aku ingin purchase akan sampai tepet atau sebelum waktunya ... boss aku pun cukup suka bagi aku order barang barang super urgent . pasal aku memang suka akan cabaran itu .. aku akan pastikan se,ua item delivered safely before time yang sepatutnya .. credit untuk diri aku sendiri .. walaupun tak ada sapa yang puji ..
Tapi sekarang tidak lagi .. setiap akhir bulan aku terasa seperti aku perlu amik cuti .. deal with humans are really complicated .. banyak mulut .. banyak kerenah .. tempat aku sekarang macam counter aduan masalah .. complaint department .. beratur .. staff staf contract 3rd party datang cerita masalah company thrd party dia orang .. aku pun tak faham ...
Sepatunya lepas contract award aku should not involve any more .. nih they drag me in lagi .. cipan betul ... tapi nak wat cam mana .. angan angan aku tadi cuma angan angan .. aku perlu kerja .. kerja dan kerja ... tak perlu berangan yang indah indah .. saat bersantai was a history for me .. there will no turning back ....

No comments: