Monday, August 27, 2007

Berakhirnya satu riwayat...

Aku marah betul dengan tukang jahit Indon kat rumah aku tuh... 2 helai seluar aku yang paling cun telah tidak boleh diguna lagi... dah lar seluar yang bukan berjenama 'tiruan' pulak tuh...
Ok-ok aku terpaksa cool kan diri aku untuk aku citerkan kat korang semua agar korang boleh rasa bahang kemarahan aku nih...
Cam nih ...aku telah dengan rela hatinya hantar 3 helai seluar untuk dia potong sebab... errrr bentuk badan aku tidak berapa strategik dengan size badan aku... jadi setiap kali aku beli any pants or jeans I have to make some adjustment.. kebanyakan seluar yang aku beli mestilah bersize besar so that seluar tuh boleh masuk sampai tempat yang sepatutnya... dan aku kena potong kaki seluar tuh sebab aku terpaksa mengaku yang ukuran badan aku memang bukan ukuran model. Aku tak berapa cukup inci atau dalam erti kata lain... aku sedikit rendah....dan lebih tepat ... ala-ala pokok bongsai... kecik kat atas dan secara pelan-pelan besar kat bahagian tengah bahagian 'ass'et ... (tapi bagi aku kira ok apa... still cun)
Sambung balik... Last three week aku dah hantar seluar-seluar tuh dan aku budget within 1 week dia dah siap potong ... so aku saja bagi dia peluang untuk dia jahit dengan cantik dan aku rasa nak gi amik after three weeks... tapi bila aku gi kedai minah hindon tuh malam tadi aku jadi betul-betul marah... Aku langkahkan jugak kaki kanan aku masuk kat kedai dia dan dia, dengan lakonan sedikit terkejut beruk dia ... dia mengucap panjang ... Astaghfirullah, masyaAllah ... saya sudah lupa bu.... waduh.... gi mana ini (dengan pelat hindo di yang pekat tuh)
Apa !!! terlupa nak buat... wtf.... detik hati aku memaki dengan nada frust dan marah...
Aku marah, aku dah start marah dan cam biasa my blood dah goes upstairs... aku dah sedikit hangin.. bukan ... aku memang hangin... aku dah jadi hijau .... dalam masa yang sama dia berlakon lagi... cuba carik beg plastik plak ... hampas aku tengok dia letak bahagian bawah sekali dikuburi dengan beg-beg yang lain...lepas tuh.. bila dia bukak beg plastik tuh... jeng-jeng-jeng .... ukuran yang dia amik tuh dia kata dah hilang.. waduh-waduh... ini sudah dua kali marah nih... badan aku dah semakin hijau.. dah hangin gila .. tapi sebab masa tuh ada 4 orang lain yang aku pun tak tahu kenapa ada kat situ jadinya aku terpaksa control emosi... control ayu..control macho...
Dia dengan penuh rasa tidak bersalah dia suruh aku pakai balik seluar tuh dan dia ukur semula... sial betul... dan aku tak cakap apa .... aku siap pakai dia ukur dan aku blah dengan nada yang marah dan suara yang bergetar-getar terasa sangat cam nak maki dia aku pun cakap
Saya nak pakai seluar nih. Macam-macam mana pun saya nak besok... make sure esok dah siap...
Dia angguk jer... hampeh punya indon... and keesokan harinya aku datang balik kedai dia... dia senyum.. aku masam... dia bagi beg plastic dan aku bayar aku chow... tobat aku tak akan datang lagi...
Setiba kat rumah apa yang lebih tragisnya bila aku pakai... tup-tup...pendek... argh...siut betul...
Dan dengan rasa tidak berhati perutnya, aku terus lafazkan semua ayat-ayat yang tak berapa manis untuk didengar... semua perkataan mencarut dalam semua bahasa masyarakat majmuk di Malaysia nih aku sebut ...
Hampas.. dan aku dah tak tahu nak buat cam mana... aku terpaksa akur yang seluar kesayangan aku hanya layak untuk dipakai untuk aku berkebun kat rumah..
Begitulah riwayat seluar baru aku... hampeh

No comments: