Tuesday, August 14, 2007

Teka Teki Lagi daaa...

Teka teki boleh...

Berikan lebih kurang 10 buah yang start dengan bunyi huruf 'n'.

1) Buah Nona
2) Buah Nangka
3) Buah Naga
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Jawapan :
Jawapan dia kena buat sound effect atau kena sebut betul-betul kalau salah ... teka-teki nih tak jadi teka teki lagi...
Jangan malu jika anda perlu mengherotkan muka dan terutama sekali mulut anda... cuba sedaya upaya... atau paling senang cuba tutup/kepit hidung anda supa betul-betul jadi...
Pernah tak korang bercakap ngan orang sengau...
so cuba sebut semua buah-buahan kat muka bumi nih seperti mana orang sengau sebut..
Buah Duku jadi Nuah Nuku,
Buah Langsat jadi Nuah Nangshat
Buah Durian jadi Nuah Nunian
Buah Tembikai jadi Nuah Nemnikai

dan apa-apa buah pun akan bunyi cam 'n' jugak... ok cuba sebut kuat sikit dan pastikan tak der sapa dengar...

2 comments:

Anonymous said...

Hai Niiin... Aku tau jawapan teka teki ko tu.. Ingat aku waktu dulu2.. hehehe Wah sempat ko ber blog yer.. Bagus gak ko kasi tau pasal blog ko ni.. At least aku boleh tau perkembangan ko. Aku nak buat blog??? Mungkin tidak pada masa ni... Ok.. Best of luck!!
EE

Kak Ungku said...

Hmmm... dulu... memang best... tak der commitment tak der apa-apa yg penting... penat study.. enjoy...
Perkembangan aku.. semakin kembang...
Blog...ala...it's only take a few minutes jer... try aaaa...