Wednesday, August 20, 2008

I'm da Superhero ..

Semalam aku rasa macam hero.. (kalau pompuan heroin kot) .. aku betul-betul bangga dengan diri aku sendiri.. kalau boleh aku mahu dunia lihat betapa bagusnya rakyat Malaysia nih.. rakyat Malaysia yang betul-betul perihatin. Kalau ada anugerah superhero.. aku rasa aku laa orang pertama yang akan dapat.. (base untuk citer nih jer laaa)

Ok ok.. cam nih.. semalam after office about 6:30 aku dengan lemahnya berjalan keluar dari Tower 2 tuh untuk pulang ke rumah.. sudah tidak ada apa lagi yang perlu aku fikirkan.. kerja-kerja office yang tak kesudahan tuh aku sudah tinggalkan di pintu office tadi.. sekarang ada tugas lagi penting di pintu satu lagi.. di pintu rumah aku pulak...

Sesudah scan pas aku tuh aku pun bercadang nak amik duit.. kebetulan duit kat dalam beg duit aku tuh dah tinggal 10 hengget. Nak bayor parking nanti .. cuma ada lah balance 2 hengget plak .. so .. aku pun mengambil keputusan untuk keluarkan duit aku yang dah ciput-ciput untuk aku habiskan sementara dapat gaji hujung bulan nanti.. dalam langkah longlai dan mengenangkan nasib aku kat office yang entah bila ada kesudahannya .. dan sambil berangan kekalau laa tetiba aku jadik kaya raya dan tak payah kerja .. duk rumah goyang kaki atau ke spa .. mencantik dan membelai diri aku yang dah separuh expired nih.. tetiba ada satu bunyi kuat datang dari arah tangga berjalan tuh .. excalator .. berdentum kuat.. dan seiring dengan itu aku dengan bunyi baby menangis.. dan pada masa yang sama jugak bunyi suara ada orang menjerit.. aku cuak.. apa nih.. ada berlaku tembak menembak ker.. atau ada bom bom yang meletup ker .. atau ada pencurik penyangak atau.. arghh.. aku tak sempat untuk berfikir lagi ..secepat kilat aku pandang ke arah bunyi tuh.. dan aku lihat ada stroller biru sudah terbalik di bahagian atas tangga excalator tuh dan aku lihat sorang minah pakistan atau aku pasti ibu baby tsudah terkial-kial untuk melawan arus tangga tuh..

Ya Allah.. detik hati aku.. ..aku tanpa berfikir... terus berlari kencang (kalau dalam TV pergerakkan slow motion) .. ke arah kereta baby yang dah terbalik tuh .. aku lari sekuat-kuat hati aku.. aku tarik stoller tuh kuat .. guna kederat perempuan yang aku ada.. tarik... lagi .. aku betulkan semula kedudukan baby tuh ke asal.. dan dalam masa yang sama.. ayah baby tuh sudah sampai sama-sam membantu aku.. baby tuh menangis sekuat-kuat hati.. aku cuba tenangkan dia .. aku pegang dia lembut dan cuba urut-urut baby tuh..

Syukur alhamdiulliah aku rasa baby tuh ok tak ada apa-apa.. cuma mungkin dia terkejut ...aku arahkan mamt tuh untuk dukung baby tuh sebab dia pasti terkejut dengan kejadian yang berlaku ke atas dirinya..

Tapi apa yang buat aku terkilan ialah, hanya aku sorang yang membantu .. tertonggeng-tonggeng aku tarik stroller tuh .. walaupun ada jugak beberapa orang lain di sekitar itu yang hanya mengintai-intai.. sekadar melihat apa yang sedang berlaku tanpa rasa bersalah untuk tolong aku... tak apa laa.. tapi bagi aku.. aku betul-betul bangga.. dan aku terus iktirafkan diri aku sebagai.. superwomen yang pertama di Malaysia... untuk kes tarik stroller yang terjatuh diatas tangga ..

Dan lepas kejadian tuh baru aku faham kenapa Superman pakai seluar dalam kat luar .. aku betul betul dapat memahaminya .. sebab memang dah tak sempat dah ko nak fikir kalau dalam keadaan emergency macam tuh.. jadi aku buat kesimpulan bahawa superman pakai seluar dalam kat luar sebab leceh nak fikir which one come first .. main sarung jer ...

No comments: