Wednesday, July 25, 2012

LCCT - umrah backdated

10 April 2012

Pagi ini aku bangun awal .. masih siapkan sarapan .. aku kejutkan anak anak .. anak anak terlalu excited ... aku jugak .. semalaman tidak tidur ... minta permudahkan ... doa aku tidak putus putus.. harapan aku lagi agar aku mampu melakukan umrah sebanyak yang boleh .. cuma aku masih lagi khuatir jika period aku datang ... pagi tu sesudah masak nasi lemak untuk ahli keluarga yang hadir .. aku terus mandi sunat umrah ... anak anak juga aku dah pesan agar baca niat mandi sunat umrah ...
Pagi tu aku mohon ampun maaf pada suami dan anak anak ... pada mak ayah .. dan semua ahli keluarga .. minta segala galanya berjalan lancar ...
Apa yang lebih sedih saat adik Nayli mohon ampun maaf pada kakak Nabilah ... memang ikhlas... dia mohon maaf sambil nangis .. saat yang betul betul buat aku sedih ...
"Kakak .. maaf kan semua kesalahan adik yer ... terus Nayli nangis..
"Tak per kakak maafkan .. kakak pun mintak maaf .. sambung kakak...Adik terus nangis teresak esak
"Dah .. jangan nangis lagi ... sambil memeluk erat adik Nayli.
"Kakak sayang adik ... jom kitakan nak g Mekah .. pujuk kakak lagi..
"Adik pun sayang kakak jugak" sambil mengesat dan menahan sebak...
Harapan aku semoga mereka berdua akan lebih akrab sampai bila bila ...

Kami bergerak ke LCCT dalam pukul 10 pagi.. sampai di sana .. kakitangan Al Zuhdi sudah tiba dan menyambut kami... setelah mendengar sedikit taklimat .. kami di nasihatkan untuk masuk ... saat ini aku sudah rasakan akan bahang Mekah ... sungguh excited ... aku sudah tiadak mahu menoleh ke belakang .. aku amat amat ingin sampai cepat ke rumah Mu Ya Allah ...

No comments: