Wednesday, July 11, 2012

Jika ada rezeki .. pasti sampai jugak ..

Catatan umrah backdated

Aku ingat lagi bagaimana hati boleh terdetik untuk kesana.. tiba tiba saja aku melahirkan hasrat untuk menunaikan umrah .. Nanti kita pergi umrah nak ? taya aku kepada En Suami .. Ok hujung tahun nih kita pergi .. aku sengih .. langsung tak confident .. tahun nih ... tahun depan la.. mana ada duit .. kalau kita simpan 200 sebulan sepuluh bulan baru dapan 2 ribu .. Insya Allah kata suami aku penih yakin .. lantas dia mengarahkan aku untuk memilih agent umrah .. dalam hati langsung tidak percaya ..

Tahun 2011 ini merupaka tahun kesedihan buat diri aku .. lepas satu satu perkara sedih aku alami ... dengan berita penyakit endometriosis  aku pada pertengahan tahun.. dengan keguguran aku buat kali yang keempat .. kehilangan kecurian kereta wira aku ..dan macam macam lagi ujian kecil yang menimpa keluarga kami.. menjadikan aku kadang kala gagal untuk menahan sebak ... walau pun aku tahu Allah memilih aku kerana aku adalah di antara mereka yang istemewa yang mampu dan kuat untuk menerimanya kesemua ujian itu ..

Sebulan selepas itu en suami bertanya lagi .. "cam mana nak pilih yang mana satu .. " aku terdiam dia benar benar serius.. katanya .. dia memang ada jalan ... katanya raya cina nih kita pergi .. raya cina cuma ada 4 bulan saja lagi ..

Tapi entah macam mana aku nekad kali ini .. kalau ada rezeki pasti ada jalan ...bisik hati aku
Alhamdulillah .. memang sesungguhnya Allah maha kaya .. dengan kuasa Allah aku telah di pemanant kan setelah 6 tahun bekerja di situ .. malah lebih dahulu daripada rakan rakan lain.. gaji jugak Alhamdulillah berkat kesabaran aku .. mencanak jugak naiknya .. oleh kerana pertukaran aku dari contract ke permanant .. ada sedikit kelewatan dengan kenaikan gaji .. aku hanya akan menerimanya selepas bulan 12 .. termasuk bonus dan kenaikan gaji aku yang tertunda .. Alhamdulilah cukup untuk tambang aku seorang untuk ke Mekah .. Allah maha kaya detik hati aku ...

En suami masih mendesak aku untuk meregisterkan nama kami berdua .. peruntukan untuk En suami masih belum dapat lagi kata aku .. tapi dia bennar benar yakin .. katanya bonus nya juga insya Allah cukup ... aku masih lagi belum cukup confident walaupun hawa hawa Kaabah sudah mula aku rasakan .....

No comments: