Tuesday, December 11, 2007

Happy Birthday to myself ....

Heheheh .... hari nih tepat pukul 9:15 malam nih nanti, akan bertambah lagi nombor dalam hidup aku ... dah tua ... errmmm ...tak kisah laaa... bagi aku aku tetap sama ... aku tetap rasa muda cam dulu (ayat tak sedar diri).

Umur ... ??? apa sangat laa yang ada kat umur tuh .. hanya nombor-nombor ciptaan manusia jer .. tak perlu beratkan kepala pikir yang bukan-bukan.

Tapi bagi aku bila bertambah umur tuh kena sedar-sedar laa diri sikit. Bila umur bertambah bermakna ada beberapa yang perlu di pertigkatkan .... lagi agar seiring dengan umur kita tuh .... banyakkan ilmu dan amalan... semakin meningkat umur semakin sedikit laa hayat yang tinggal kat muka bumi nih ... jangan lupa ada lebih banyak tanggung jawab yang perlu dihadapi selepas ini ... tanggung jawab dunia dan tanggung jawab akhirat ... so sendiri mahu ingat.. biar kita gembira dunia dan akhirat ...

Apa yang aku harap on my birthday ialah aku dapat jadi lebih matang, lebih amalan untuk dumia dan akhirat dan lebig semua-semua laa .. cuma aku mintak satu jer .. jangan lebih berat lagi cukup ...

5 comments:

abuhanaan said...

Selamat Hari Jadi Kak Ungku, 32 tahun tua tuuuuu........banyak-banyaklah menyumbang pada agama, bangsa dan tanahair. Batu nesan pun dah boleh order kot, sebagai tanda peringatan.

Kak Ungku said...

Tu laarrr pasal ... bukan saja batu nesan ... aku kena booked tapak dah nih ... Just in case ...

abuhanaan said...

Itu tapak jangan muat-muat beli aaa, just in case manalah nak tau you padam lepas raya.

Itu EE, Bab sekarang apa hat?

Kak Ungku said...

Ko memang tak sayang mulut tul... Ko nih memang buat aku suspen laa.. sapa nih hek .. aku gi web ko tadi tapi still aku tak tahu sapa ko.. misteri tul nih...

Mbab ngan EE semua dah jadi org besar-besar (besar for both meaning - ahaks) kebanyakan member kamcing dah jadik Pegawai Tadbir Diplomat ...

abuhanaan said...

Wohooo....semua sudah jadi PTD ka...
Kak Ungku, you mau tau siapa saya you boleh email melayuislamberaja@gmail.com