Thursday, December 27, 2007

Never Ending Stories

Semalam lepak kat kedai buku sekitar rumah aku sambil cari buku-buku untuk anak-anak aku.. yelah.. sekali-sekala aku kena paksa dia orang tuh baca buku dan buat latihan jugak selain aku memang advised dia orang tengok tv dan main basikal masa cuti-cuti nih.. aku tak mahu dia orang tension dan terlalu concertrate on studies Aku tak suka sangat dia orang jadi minah minah buku yang nerd.. aku nak anak-anak aku betul-betul merasai dunia kanak-kanak dia orang.. sebab zaman kanak-kanak nih kita hanya lalui sekali jer dan bagi aku rugi kalau kita tak explore betul-betul.. Sampai kengkadang aku suka tengok dia orang basah kuyup main hujan atau baju anak-anak aku habis kotor dik lumpur... aku tak kisah mana pun ... biar dia orang rasa kenikmatan dunia kanak-kanak sebenar..

Oppss.. bukan itu yang aku nak citer sebenarnya.. sambung balik citer dalam kedai buku... aku pun jengjalan dari satu section ke section yang lain... sampai satu section, tetiba aku terlihat satu magazine yang sungguh cukup dapat mengimbau kenangan lama aku dan kehidupan aku bersama-sama salah satu majalah komik nih... Aku teramat terkezet bila komik nih masih lagi di rak-rak buku untuk jualan.. dan masih mempunyai tajuk yang sama.. ya Allah dari aku anak dara sampai aku dah jadi mak dara nih masih ada lagi komik nih ... detik hati aku ... aku impressed betul.. entah bila laa nak habis nih...
Majalah komik bersiri nih memang merupakan favorite komik aku sejak aku masuk college lagi ... aku betul-betul cinta dengan semua citer comic nih ... aku sanggup bergadai, ikat perut tak makan kalau minggu tuh dah keluar episode yang seterusnya ... dan banyak kali jugak aku kena halau dengan mamak jual papper tepi jalan tuh sebab curi-curi baca komik tuh kat kedai mamak tuh .. kedekut punya mamak .. bukan rosak pun buku tuh kalau aku baca.. aku pinjam baca jer laa bukan aku curik.. kedekut, tahik hidung masin, tangkai jering....

Aku rasa ramai jugak yang baca siri komik nih selain dari aku ... rrrrrrrr korang pernah tak baca majalah-majalah komik ciptaan TONY WONG... huhu .. best giler gua cakap lu... gila superb. Citer komik Tonny Wong banyak berkisar citer komik yang penuh action.. zaman Kung Fu china zaman dolu-dolu ... setiap dialog yang dipersembahkan memang betul-betul memukau minda aku... macam-macam aura ada.. ada aura dalaman yang boleh menumpaskan musuh-musuh durjana... dan setiap tumbukan tuh pasti ada namanya yang tesendiri.... pas tuh ada hikmat.. macam-macam jens hikmat.. ada Hikmat Alam Semesta ... yang boleh menghancurkan bumi .. hikmat melawan Jin Irfit dan banyak lagi yang aku sendiri dah lupa...

Bilik aku dulu pun penuh dengan buku citer komik nih .. Anak-anak Wira, Alam Perwira, Raja Rimba dan Pedang Setiawan.. ini siri-siries kegemaran aku yang aku jarang miss nak baca.. so kalau aku tak beli aku akan sama ada duduk kat kaki lima mamak tuh sampai mamak tuh sound atau aku akan pergi pinjam kat sorang budak course Econs - Major Bussines kalau tak salah aku .. sekarang dah ada company Travel Agency sendiri dah ... dia nih memang tak pernah miss beli komik nih every week .... aku akan pergi bilik dia dan lepak sambil baca komik ... rasuah dia sikit dengan Twistist ...

Aksi-aksi lasak character-character dalam komik Tonny Wong memang hebat.. pergh dia punya citer seolah-olah membawa aku masuk dalam zaman tuh... dalam komik tuh siap ada bunyi-bunyi sound effect yang sungguh hebat. Ending setiap buku nih pulak pasti buat aku tak tidur malam tak sabar nak tunggu nest week... memang best

Tapi sekarang aku dah totally stop layang komik nih ... bukan pasal apa.. aku tak puas hati dengan price dia... Memula kalau tak salah aku RM1.00 jer lepas tu naik 20 sen jadik 1.20 lepas tuh naik 1.50.. lepas tih naik 1.80.. bila dia dah start naik 2.50 tuh aku memang surrender.. aku dah stop beli.. aku rasa kalau dia orang Islam duit hasil jualan dia tuh dah boleh pergi balik Mekah tiap-tiap hari dah ...
Aku duk tunggu bila siri-siri citer action Tony Wong akan berakhir... never ending stories betul...

2 comments:

Anonymous said...

Hehehe.. aku pun ternampak2 memori kita baca komik kat tempat tunggu bas waktu matrik dulu!! Mmmm laki aku sampai sekarang masih beli komik2 tu! Mahal gila sekarang! Aku pulak sekarang haram tak minat lagi dah komik2 Cina ni.. Tapi aku kena buli dek aisyah baca komik tu untuk dia.Arrghh!!!!!

Kak Ungku said...

Oppss... ingat-ingat baca komik kat bus stop ... wahh.. hubby ko mesti simpan semua episod.. nanti boleh aa aku lepak umah ko sambil baca komik ... cakap dengan Aisyah nanti untie Nin boleh tolong bacakan untuk dia ...