Friday, June 6, 2008

Naik

Sorry topic aku akan berkisar tentang minyak selama beberapa minggu .. dan apa yang membengangkan aku tahap Gaban ialah.. apa akan jadi dengan aku ???

Aku.. yang baru jer bawak kereta ke office dan telah cuba melupakan kisah nightmare aku dengan LRT ...

Aku ... yang sudah selesa berkereta ketempat kerja dan disamping itu dapat melebihkn masa untuk keluarga...

Aku... aku yang sanggup berbelanja lebih sedikit hanya untuk melihat keluarga aku bahagia bersama aku disamping mereka (hmm.. cam drama plak)

Tapi bila kes minyak nih aku betul-betul bengang tahap cipan... aku rasa segala yang aku nikmati selama ini akan berkubur tidak lama lagi..

Dan apa yang menyedihkan lagi ialah parking kat Convention Cetre tuh pun giler hampeh sekarang nih ...

Kurang ajar betul.. aku rasa aku patut bakar jer convention centre tuh dan abu dia tuh aku akan paksa taukeh parking lot tuh minum sampai kenyang ...

Ok aku cuba rilex dan cuba control.. aku akan mula cerita apa yang dah jadi dengan diri aku minggu lepas ... aku cuma lupa nak story kat korang sebab terlalu bengang dengan kes kenaikan minyk nih...

Dua hari lepas selepas kembali dari cuti panjang ... aku pun lakukan kerja-kerja rutin aku seperti biasa ... ke office dan balik cam biasa around 6:30 ptg..

Tak ada apa yang pelik masa tuh... segala-galanya berjalan seperti biasa.. lancar tanpa ada apa dugaan atau rintangan ... segala urat saraf dan saluran darah aku berfungsi dengan betul dan stabil..

Tiba-tiba.. nafas aku terhenti .. aku rasa seperti ada benda berat jatuh kekepala aku ... aku tercekik.. tersepit ... denyutan jantung aku seolah-olah terhenti.. saluran darah aku tersekat ...

Arghh.. tak mungkin .. kenapa tiba-tiba bki untuk parking kali ini kurng... kalau kebiasan hari apabila aku memasukkan duit 10 hengget .. baki yang akan keluar adalah 7 hengget .. tapi kali ini lain.. kali ini pelik.. hanya 2 hengget sahaja... tidak.. secara perlahan-lahan aku cuba mengimbau kembali atau mencari-cari ingatan aku yang telah semakin hari semakin pudar.. tidak bergilap.. atau memang sudah tidak bercahaya lagi...

Dan apa yang lebih mengconfirmkan lagi ialah sehelai kertas putih telah dilekatkan di mesin ticket itu ...

Cilaka betul nih dah bulan June parking dah naik lagi singgit .... jadi 8 hengget sekarang..
Arghhh............ parking naik, minyak naik... berat badan aku naik... semua naik... adush gua tension .... tolong ...










No comments: