Thursday, June 26, 2008

Syukur Alhamdulillah ..

Hari nih hari amik report card sekolah Nabilah ... aku tak pergi lagi... hubby pergi sorang.. kesain pulak aku rasa ... entah laa alasan yang sama ... disebabkan kerja-kerja yang melambak-lambak kat office.

Aku memang dah tak boleh cuti.. kalau aku cuti dan barang-barang kat platform tak sampai silap-silap aku akan cuti for the whole of my life.. kebetulan pulak masa-masa nih laa platform company aku nak buat shutdown... dan aku memang pelik dengan company nih sebab dah tahu nak buat shutdown bulan August baru nak order barang .. aku cakap bodo kang marah .. so aku rasa perkataan yang lebih baik sikit is.. kurang cerdik...

Rrrr.... Shutdown nih maknanya dia org akan berentikan segala production (pengeluaran minyak) dalam satu hari untuk kegiatan maintenance atau mengganti segala macam peralatan yang dah rosak atau nak service segala peralatan supaya minyak yang akan disedut keluar tuh akan semakin banyak productionnya.. hmm susah laaa nak explain... sorry - sorry citer benda-benda yang tak dek kena mengena ...

Dalam pada tak puas hati dan sedikit rasa bersalah kat Nabilah pagi tadi.. aku pun pergi laa melangkahkan kaki aku ke tempat kerja cam biasa. Berat mata aku memandang dia tadi.. mungkin hatinya penuh berharap agar aku turut serta dalam upacara ... upacara mengambil report card (cam tak best jer bunyik). Kereta aku meluncur laju ke KLCC.. walau hati akau masih lagi terkenangkan dia...
Dan bila aku nak parking kat office aku tuh tetiba ada SMS dari hubby. Aku bukak cepat-cepat.. aku risau.. aku takut.. macam-macam benda berlegar-legar dalam fikiran aku.. tetiba..... aku jadi betul-betul teharu ... aku jadi suka dalam sedih.. tawa dalam tangis... aku betul-betul tak sangka .. aku jadi kagum.. aku jadi kaget... Ya Allah... tuhan aja yang tahu perasaan hati aku ...

Aku tatap lagi SMS tuh.. NO 1....yeaaahoooooo...... Nabilah dapat No 1... no 1... no 1... Alhamdullilah ... rasa seperti satu kepuasan bagi aku... terus rasa betapa segala pengorbanan selama ini berbaloi... heheh (cam drama laa plak..)

Sebenarnya bukan apa ... seumur hidup aku masa aku belajar dulu.. tak pernah sekali pun aku dapat no 1... itu jer yang buat aku betul-betul terharu tuh... shhhh .. korang jangn laa pegi cakap kat anak-anak aku plak... hidup sebagai seorang parents mesti jadik yang paling terbaik supaya anak-anak boleh kagum dan teruja sikit...

Anyway.. Congratulation to Nabilah dan semoga kejayaan ini akan beterusan selama-lamanya... dunia dan akhirat... ameen...

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah Nabila!!! Acik EE pun tak pernah dapat nombor 1... nasib baik masuk U jugak! hehehe