Thursday, June 5, 2008

Aku ingat berat badan aku jer naik dengan mendadak ...





Aku pun salah seorang yang telah berpusu-pusu untuk ke pam minyak .. giler betul .. negara betul-betul jadi havoc.. manusia seperti menggila.. hon-hon kereta terdengar membingitkan telinga aku ... kereta-kereta yang bersisi rendah, sederhana atau bersisi tinggi sekalipun berebut-rebut mencari setitis minyak...


"Kasi minyak penuh bang.. ermmm... 60 ringgit cukup kot..."

"Tak boleh laa dik 20 hengget jer boleh..."

"Ha ??? 20 hengget jer ... ok lah 20 pun 20 laa bang boleh jimat 8 hengget esok ... belasah laa.. minyak 20 hengget pam 9... "

Perbualan di kaunter minyak sebentar tadi....

Pergh manusia di bumi Malaysia sekali lagi gempar ... semuanya macam orang gila ... ini semua angkara Pak Lah...

The greatest liar Pak lah telah mengumumkan pulak minyak akan naik sebanyak 78 sen bermula jam 12 malam nih...

Cilaka betul detik hati aku.. semalam kata minyak tak akan naik sampai bulan September which mean bulan lapan baru naik...tetiba naik pulak malam nih.. hampeh punya Pak Lah.. cakap tak serupa bikin.. penipu... dan segala maki hamun terkeluar dari mulut suci aku nih...

Dia tipu lagi.. bukan sekali nih jer malah banyak kali dah secara terang-terangan dia tipu rakyat ...
Aku ingat lagi Anwar pernah kata minyak akan naik lagi 30 sen rupa-rupanya Anwar tersilap dan kengkawan aku pun silap jugak .. sekarang bukan 30 sen 78 sen.. arghhhhh..

Aku ingat berat badan gua jer naik secara mendadak .. minyak pun naik jugak... !@#$ ...

No comments: