Tuesday, November 27, 2007

I Know What You Did ....

Banyak benda-benda yang tidak diduga berlaku secara tiba-tiba... kengkadang benda yang best dan kengkadang benda tuh betul-betul menyepoilkan hidup kita sepanjang hari....



Cam nih citer aku kali nih ... (muzik biasa bergema)

Pagi tadi .. aku dah terbangun lambat ... cam biasa rutin harian aku adalah meg'iron' baju .. lepas tuh aku akan berlari ke bilik mandi dan terus mandi .. expressed .. mana yang penting-penting jer ...

Dah siap semua aku pun bersiap untuk ke tempat kerja ... aku cuba menjenguk keluar rumah ... cuaca hari ini hujan pulak ... dan dengan pandangan yang penuh hasad dengki aku lihat suami aku dengan nyenyaknya bersilimut bagai ... masih kat tempat tidur .. membuta...

cis.. kalau aku dapat sambung tido nih memang laa best giler ... meriah hidup aku... tak apa ...

Aku pun lepas salam dengan puteri-puteri aku, aku pun start laa kereta .. panas kan enjin.. tiba-tiba aktiviti aku tergendala apabila aku check talipon harga mahal aku tertinggal kat tingkat atas rumah .. aku naik semula walaupun aku dah start menyebut sebahagian daripada nama-nama binatang yang aku biasanya akan ingat kalau terjadi benda-benda yang manyakitkan hati macam nih .... aku naik jugak amik .talipon aku tuh .. ok ... pas tuh aku check pulak purse aku dalam bag doraemon baru aku (owh .. aku lupa nak cakap, aku ada nap sack baru original bib - uish .. riak nih) check punya check memang sah tak der ampeh .. hilang ... orang nak cepat nih .. aku terpaksa carik .... carik punya carik kat tempat lain memang tak ada. Aku membuat cubaan untuk kali kedua... sekali lagi aku buka beg doraemon aku dan geedah semua ... siut betul ada pulak .. ampeh punya toyol ko jangan aa.. main-main masa aku nak cepat nih .... tadi tak der ...

Bila aku rasa semua dah ok .. aku pun pun naik kereta ... Aku on kan air cond .. pada kebiasaan harinya aku hanya akan gunakan fresh air .. bukak tingkap jer .. tapi kali nih aku terpaksa guna air cond sebab hujan ... Aku terus masukkan gear reverse ... tit... tit... tit.. bunyi kereta aku tanda aku tengah gostan... aku tekan sikit minyak agar kereta aku tuh boleh laju sikit bergerak kebelakang .... aku gostan lagi ...gostan punya gostan .. sekali 'bang' tetiba ada bunyi macam dentuman yang kuat aku pelik ...kereta aku dah tak boleh nak gostan lagi ... rrrrr ... aku pandang belakang (walaupun dalam situasi cemas dan menakutkan orang kata Jangan Pandang Belakang - tetiba aku teringat akan cerita seram nih) .. aku toleh ... aku nampak pokok-pokok tepi longkang tuh jauh lagi .. tak mingkin aku langgar pokok tuh ... aku kuar dari kereta walaupun hujan mencurah-curah ... sekali... teng.. teng.. teng ..."owhhh.... sheeeeetttt ... " aku.... aku dah.. aku dah langgar kereta orang sebelah... arghhhhhh..... tetiba seluruh tubuh aku jadi putih.... pucat... seputih gigi besar aku yang jongos nih .. aku cuak .. aku nak buat apa nih .. aku lihat ada serpihan-serpihan hitam yang datang dari kereta proton saga biru tuh ... abis aa aku kali nih ... aku masuk balik gate .. aku check kereta aku .. nasib tak ada apa-apa ... dengan pantas aku masuk ke dalam rumah .. naik tingkat atas .... aku kejutkan hubby aku yang tengah asyik tidur beselubung dengan selimut.... dan dengan cemasnya dia bangun... yup... dia terpaksa bangun... dia pun turun sambil menggaru-garu kepala dia yan tak berapa gatal .... dia pergi kat kereta tuh ... aku cuak.. cemas ... takut pun ada .... tapi hubby aku dengan selambanya amik balik line hitam yang dah patah tuh dan lekatkan balik kat kereta tuh .... wooooo cayalah .. you are the man laa dude.. ko memang best laa ... settle masalah aku .. aku rasa badan aku yang dah putih pucat tadi sedikit demi sedikit sudah mengalirkan darah dan salur darah aku sudah mula berfungsi seperti biasa.

Aku pun drive gi kerja ... satu masalah kira separuh selesai.. cuma harapan aku tak der sapa yang tengok aku langgar kereta tuh ... tapi tiba-tiba aku rasa diri aku berperang sesama sendiri .. samada aku perlu bagi tahu atau aku terus buat-buat tak tahu... semua bermain dalam kepala otak aku ... aku perlu bagi tahu ... kata hati kecil aku yang baik dan jujur nih ... mana tahu masa hubby aku lekatkan semula line hitam yang dah patah tuh sebenarnya mereka sekeluarga sedang memerhatikan dari dalm rumah.. mengintai ikut tingkap bilik.. tingkap dapur atau tingkap jamban .... betul-betul aku mesti bagi tahu .. biar berani kerana benar.. kalu dia nak suruh bayar pun aku akan bayar... asalkan aku jujur dalam perbuatan aku ... tapi tiba-tiba aku nampak diri aku sendiri yang sedang bawak tombak dan ada dua tanduk kat atas kepala sambil mengurut-urut janggut 3 helai .... dia nasihatkan aku agar aku jangan bagitahu... tidak perlu bocorkan rahsia ini ... sebab utama ialah bukan ada sesapa pun yang nampak.. yang ada cuma aku dan suami aku jer ...lagi pun aku dan suami aku dah check betul-betul bahawa memang tak ada sesapa pun yang tengok .. tak ada mata-mata yang mengintai darai mana-mana sudut... aku confirm tak ada ...tambahan pulak lampu rumah tuh masih lagi gelap.. maknanya dia orang masih lagi belum bangun.. masih diulit mimpi ... dan alah .. bukan teruk pun sampai kemik-kemik ... sikit jer .. dan benda tuh pun boleh dilekatkan semula .... aku terus membatalkan niat jujur aku tuh .... aku nekad untuk tidak akan bagi tahu ... biar ia menjadi rahsia keluarga kami .... cuma... cuma... cuma aku takut tetiba bila aku balik ada memo hitam yang ditulis dengan darah... I KNOW WHAT YOU DID THIS MORNING.... arghhhhhh .... tidak ...

No comments: