Tuesday, November 20, 2007

Mak Cik Kayo ...

Huhu... Mok Cik rasa dalam masa beberapa bulan nih mok cik akan jadi mok cik kayo... YEAAHOOOO....
Kenapa...??? sobab eh .. bebudak office aku dah start tempah Caremel aku ... huhu... (nampak gayanya lepas nih aku akan bukak payung kat Masjid Jamek - sebaris dengan mak cik mak cik jual nasik lemak)
Tapi .... sepatutnya aku charge lebih sikit kat bebudak office aku nih. Kenapa...??? Sebab mereka-mereka nih memang hidup kaya raya ... berkerja tetap dan mempunyai kereta dan rumah besar-besar dan mewah-mewah... aku hanya akan nego dan bersikap peri kemanusian kepada sesiapa yang hidup setaraf dengan aku jer .. so, kalau secara tetiba harga Caremel aku nih naik secara mendadak hanya untuk individu tertentu.. maka korang patut sedar diri yang korang tuh tergolong dalam golongan atasan yang hidup secara kaya-raya dan sepatutnya lah korang menderma sedikit kepada golongan-golongan sepeerti aku nih ...
Heheh sebenarnya aku pun tak sangka aku boleh terbabit dalam kancah perniagaan secara separuh serius ... sebab sebenarnya cakap betul-betul laakan kekadang aku memang malas nak buat. Bukan apa aku malas nak bawak naik LRT... tapi bila dia orang dah siap bagi duit suruh buat aku pun dengan paksa rela buat jugak .. actually bukan susah pun dan aku enjoy bila masa tengok dia orang makan tuh ...
So mulai dari hari nih secara tidak sengaja rasminya aku start berbussines .. mengambil tempahan Caremel .... sesiapa yang rasa diri dia memang dah malas tahap critical tuh walaupun aku dah dekat 50 kali bagi korang resepi boleh laa... tempah kat aku ...
Tapi ingat... hanya mereka yang bernasib baik sahaja akan aku terima tempahan mereka ... dan kalau korang rasa-rasa nak makan free korang boleh secara tak malunya bagi tahu jer laaa .. aku tak kisah tapi tengok kelapangan aku lee kan...atau korang boleh just buat-buat datang rumah aku pinjam magazine ker atau konon-konon sekadar bertanya kabar .. aku akan buat-buat faham yang korang nak makan caramel ... dan harap maklum segala surat menyurat tidak akan dilayan ...

4 comments:

Arin said...

Kak raja..still ingat arin?adik adie?
hehe..all the best ngn meniaga caramel..waktu raya tuh hari , arin dok pulun buat honey cornflakes..mmg makcik KAYO le..hehehe..

Kak Ungku said...

Owhh.. ingat ingat ... lama tak dengar citer ...
heheh ... saja jer suka-suka .. buat side income sesikit .. ,ama tahu boleh jadi jutawan plaks ...

wawajoe said...

hoi...bingit telinga aku dengar lagu linkin park...letakler lagu nasyid ke..sesuai ngan jiwa ko bekas budak UIA nih..hahahaha..rajin ko tulis blog ek...sejak bila menceburkan diri ni...bila nak jemput datang rumah?...aku nak gak makan caramel free...

Kak Ungku said...

hehehe ... sacarstic betul ayat ko... anyway datang aaa... any time bawak prince charming ko tuh ...
berblog ..??? heheh.. suka-suka jer.. time-time mengular bolehlaa tulis sikit-sikit ...