Thursday, April 24, 2008

Accident pagi tadi...

Arghhh... traffic at KL is really sucks ... aku lambat hari nih... bukan salah aku tapi there is an accident kat highway.. rrr...KULUP Highway oppss.. (bunyi tak berapa sedap didengar) shortform dari perkataan Kuala Lumpur - Putrajaya Highway... (giler panjang) ... keluar dari KESAS aku dah terberhenti. aku ingat hari nih aku boleh speed lagi.. nampaknya aku gagal untuk ke office dengan kelajuan aku yang maxima ...

Ok ok sambung .. jammed memang panjang giler .. aku dah tension.. tak bergerak.. aku macam dah confirm mesti ada accident kat depan.. cuma berapa serious tuh aku kurang pasti ...

Sepanjang perjalanan aku cuba untuk bertenang dengan lagu-lagu dan layan celoteh-celoteh Rudy and Jay jay dari Hits.. ok.. aku terhibur.. dan rasa sedikit tenang ... aku tahu betapa susahnya mereka yang mendapat kemalangan itu.. aku juga pernah merasa .. jadi aku lebih faham, mungkin...


Emosi aku masih lagi dapat dicontrol.. aku sudah kembali tenang dan anggap itu semua sebagai adat tinggal di kota-kota besar seperti di Kuala Lumpu nih... aku semakin boleh kawal perasaan ....tapi.... tiba-tiba aku dengar bunyi siren polis dari belakang.. mungkin polis datang untuk menyelamatkan keadaan.. sudah pasti serius nih.. detik hati aku ... aku cuba mengenepikan kenderaan aku seberapa segera agar mereka dapat menjalankan tugas mereka..

Tapi ... aku betul-betul naik angin .. sangkaan aku tuh meleset.. apa yang aku lihat dari cermin pandang belakang.. iyelah deretan beberapa motor polis trafic yang besar tuh membawa angkatan kereta-kereta hitam .. ampeh.. VIPs car.. orang tengah emergency nih sibuk pulak dia nak lalu masa-masa nih .. kurang ajar tul sumpah aku panjang ... dan seperti biasa habis binatang-binatang yang dalah bahtera Nabi Nuh aku sebut .. aku pasti tidaka ada satu pun yang tertinggal malah mungkin lebih...

Betul tidak perihatin.. nih laa.. macam mana nak hormat pada pemimpin.. aku tak tahu apa sangat yang nak dikejarkan oleh mereka .. bukan ker ada bencana kat depan tuh.. ikut suka ko orang jer ... gua betul-betul tension.. langsung tidak menghormati pengguna jalanraya yang lain.. dah laah suruh org ketepi.. laju plak tuh macm tak sempat-sempat .. ampeh ... (gua kalau bawak laju nih tak lain tak bukan kalau masa gua nak membuang jer .. tak tahan bib... yang lain gua boleh tunggu tak der hal tapi kalau perut gua meragam .. pergh .. gua boleh terbang gua cakap lu)


Ok ok.. aku sambung balik, slow-slow aku sampai jugak ke tempat kejadian .. memula aku nampak bekas tayar .. maybe bekas skid kereta .. lepas tuh aku nampak deretan kereta ... ya Allah.. bukan sebijik empat bijik sekali .. subhana Allah.. Innalillah hi wa innalillahihirajiun... aku dah ketar dah aku takut nampak yang bukan-bukan tapi aku kuatkan semangat .. mana tahu aku di perlukan masa tuh.. aku akan cuna untuk tolong kalau aku mampu laa...


The first car .. kalau tak salah aku.. kereta Mercedes... the second one is a Blue Kancil.. third MyVi.. and the last car rrrmmm toyata kut aku tak sure .. tapi yang sadis tuh the first car - Mercedis tuh dah terbalik .. empat-empat tayar naik atas .. aku cuba cari penumpang dia.. dah tak ada mungkin kejadian tuh dah lama, semua dah keluar kereta.. and the kancil - blue kancil tuh dah termasuk kat bawah kereta Merz tuh.. Yang lain tuh bumper to bumper laaa ...


Aku tengok lagi kekalau ada yang cedera .. Alhamdulliah.. tak ada apa-apa ...kalau ada mungkin aku boleh berhenti.. (gua pernah rasa bib.. tulaa pasal kalau ada accident gua akan terasa nak tolong... and ada laa 2... 3 .. accident gua tolong sama ada ketepikan mangsa atau gua tolong bawak gi hospital).





Sambung balik... bila sampai office apa lagi aku cerita aa kat member-member office (dengan harapan boss aku boleh dengar so that it will be a good reason why I'm late) dan apa yang lebih memeranjat kan aku ialah the Blue Kancil in the middle tuh adalah kereta office mate aku.. Ya Allah lagi aku rasa kesian ... kalau aku tahu kereta dia sure aku berenti .. sorry laa aku tak tahu kereta ko ..





Nih ada gambar aku amik.. sempat dua shoot jer.. takut orang belakang marah .. dan sorry gambar tak clear.. so sesapa yang nak tengok plate kereta nak beli Magnum ker Damachai (betul ker aku eja) mintak maaf ... aku tak boleh nak tolong..

No comments: