Friday, July 20, 2007

Aku malu, marah dan terhina...

Sebenarnya dah lama aku cari cerita pasal ini Salman Rushdie and his Satanic Verses... aku tak kan tulis apa-apa selagi aku tak berapa tahu pasal ini orang... aku try surf internet tapi tak banyak certa pasal dia.. .Inilah kali pertama aku dikejutkan dengan nama Salman Rushdie apabila dia mahu di anugerah kan pangkat Sir oleh Ratu Elezibeth... ramai bangun memberontak.. Muslim-muslim yang selama ini tunduk duduk takut... bangun jugak mempertahankan hak-hak keIslaman mereka... tapi tak banyak berita yang kita dengar atau tahu... tak der ruangan-ruangan khas yang menceritakan tentang betapa busuknya Salman Rushdie dan hasil-hasil karyanya agar seluruh umat Islam sama-sama bangun dan mempertahankan agama kita... even aku pun tak tahu menahu langsung pasal ini Salman Rushdie... aku kengkadang marah sebab benda-benda cam nih pun nak selindung... kononnya tak mahu kontroversi...

Aku percaya majority rakan-rakan seangkatan aku langsung tak tahu menahu pasal berita ini... kalau ditanya pasal pertandingan-pertandingan nyayian seperti Akedemi Fantasia... sudah pasti mereka tahu dengan lebih mendalam... berita-berita seperti ini setiap hari di selitkan di muka akhbar... cukup lengkap... sampai dari bangun tidur hinggalah nak masuk tidur semula..semua ada catatan ... catatan harian seorang penyanyi yang menjadi kebanggan, supaya ramai boleh jadikan ikutan dan panduan....manusia macam kita jadi lupa tugas sebenar kita di muka bumi ini... kesian..

Maaf... post kali ini terlalu panas... aku marah dengan apa yang terjadi... aku marah dengan kebanggan yang mengatakan Negara Malaysia ini sebuah negara Islam ... aku marah... apa tugas kita sebenarnya kalau benda0benda sensitif ini kita biarkan tanpa pembelaan... bukan ini sahaja... banyak kes-kes sensitif lain yang cuba di tutup... disorok, diselindung...

Aku malu.. malu sebagai negara yang dikatakan negara Islam terus menutup kisah busuk ini seolah-olah perkara ini tidak menjadi suatu kesalahan...sepatutnya kita semua bangun macam bangunnya negara-negara di United Kingdom, India, Pakistan dan Iran.

Entah... aku penat... aku penat marah dalam diam... pandai dalam bodoh... berani dalam takut... sebab setiap kali berita pasal Islam disakiti, dihancuri, dicabuli, dipersendakan apa yang kita boleh buat...kita hanya mampu diam.......diam dan terus diam...

Here some of the photos taken by one of the Mat Saleh... check it out... and please read all the comments made by all his kafirun members... and tell me how you fell about it...
Gambar Snapped Shot

No comments: