Thursday, July 12, 2007

Cabaran yg penuh cabaran...

Pantang datuk nenek aku di cabar... hampeh...

Semalam, masa duk lepak-lepak ngan bebudak ofice aku, ada sorang minah nih... kurang asam betul... ada ker patut dia boleh cabar aku... dia ingat aku tak boleh buat kerr??? nanti aku buat baru korang tahu... terbelalak laarr mata korang tengok... tunggu aaa... masanya akan tiba... satu hari nanti pasti ... pasti aku buat jugek... kalau korang tak percaya korang tunggu aaa...

"Kalau ko berani ko buat aaa.... " dengan muka berlagak dia.
Hampeh detik hati aku... kalau ikut hati aku, aku dah penyek-penyekkan muka ko... tapi muka still maintain berlagak jugak...
"Kalau aku boleh buat ko nak bagi apa kat aku?" tanya aku plak...
"Aku belanja ko makan..." dengan gaya eksyen dia.
"Mintak makan kat hotel... apa lagi masa nih lar boleh mintak apa jerrr...." sampuk mak Datin muda yang bagi aku gaya dan penampilan dia tuh memang bukan calang-calang... excellent... memang cun dan sopan. Kalau Datuk Siti tengok pun mintak ampun... tak berani nak lawan...
"Haaaa... ok.. korang tengok aaa nanti... aku datang office buat cam tuh... korang mesti terkejut punya... " jawab aku dengan suara yg bergetar-getar... cover line. Tak confident sebenarnya... aku cepat-cepat blah... kalah.

Actually bagi aku inilah cabaran yang paling dramatik bagi aku... sial betul aaa... tak der ker cabaran-cabaran lain cam dalam citer Fear Factor tuh ke.. nih cabaran yang macam nih korang bagi... siut betul... ada ker dia orang suruh aku errrr... errmmm... susah laahhh nak cakap... dia cabar aku pakai make up gi office, pakai kasut tinggi, pakai kot, dress up betul-betul... patut ker aku sahut cabaran dia orang tuh....

Korang ingat aku tak pernah pakai make up ker... masa aku sekolah rendah dulu... masa zaman-zaman kegemilangan aku... dimana aku yang selalu menjadi tumpuan untuk acara-acara pentas cam bercerita, baca sajak, syair, nasyid, koir, tarian... dll, muka aku nih pasti di solek...

"Kan cantik... "kata cikgu tarian aku sesudah menyolek muka aku.
Aku senyum malu... "Mana ada cikgu... " (padahal dah kembang dah)
Ye laarrr nak masuk pentas... mesti cantik-cantik...lepas sekolah rendah aku rasa masa umur aku 25 tahun... biasa laarrr... masa aku nak akad nikah ngan masa kenduri kawin... (muka aku cam hampeh... serupa itu opela china jerr). Errrmmm tuh laarr antara saat-saat wajah aku nih di solek... perghhhh... tak mana cantiknya punnn...

Tapi aku pasti aku akan sahut cabaran mereka tuh... tungguuuuu...

No comments: