Thursday, July 5, 2007

Olang Melayu tak boleh minum arak kan?

Hari tuh dalam kereta masa sembang-sembang ngan my Hubby dia citer pasal ada sorang china nih kat office dia tanya dia...
"Olang Melayu tak boleh minum arak kan... ?" tanya cina tuh... Hubby aku kata dia dah rasa dia tahu the next question ...

"Ermm betul" jawab hubby aku selamba

"Eh...Apa pasai I tengok ramai orag Melayu minum punya ? " dia tanya macam yg hubby aku jangka... hubby aku dengan pantas tapi cool / buat-buat cool pun tanya balik...

"Boss...Itu orang cina boleh bunuh orang kaa???"

"Heiii..Mana boleh... "dia jawab pantas...

"Lepas tuh kenapa dalam lokap I tengok ramai orang cina bunuh orang punya..." tanya hubby aku... aku plak cam tak percaya hubby aku boleh tanya soalan cam tuh kat cina kapir tuh...

Cina tadi diam...

Sorang cina lain pulak yang menyampuk...

"Owhh... itu cerita antara dia dengan Tuhan dia punya.. "

"Sama maa... Islam tak bagi minum arak punya... tapi kalau dia minum jugak macam mana mau buat... sama laaa... itu cerita antara dia dengan itu tuhan punya... bukan urusan kita maa...

Cina yang tanya soalan tadi diam tak bersuara

Wau... caya larr abahiyer... hudup abahiyer... mmmuahh...

No comments: